گردشگری کرمانشاه و ضرورت تداوم برگزاری جشنواره ها / رامین پی بردی

سرویس کرمانشاه _ سرویس کرمانشاه _ رامین پی بردی از فعالان شناخته شده حوزه گردشگری کرمانشاه و از برنامه ریزان رویدادهای جشن شکرگزاری انار در منطقه هورامان و رویداد کرمانشاه و کردستان 2020 در تازه ترین مطلب خود به بهانه برگزاری جشنواره لیمو قصرشیرین و جشنواره فرهنگی هنری جوانرود در روزهای اخیر، به ضرورت تداوم رویدادهای مشابه سالیانه گردشگری پرداخته است:

خبرگزاری کردپرس _ خوشبختانه در روزهای اخیر جشنواره لیمو در شهر تاریخی قصرشیرین و جشنواره فرهنگی و ورزشی در شهرستان زیبای جوانرود به همت فعالین مردمی و مدیران خوب شهرستان برگزار شد تا بخش دیگری از استعدادهای ناشناخته گردشگری استان کرمانشاه را به علاقه مندان و گردشگران نشان دهد.

اتفاق مبارکی که در صورت مشارکت دیگر شهرستان ها می تواند بازار گردشگری کرمانشاه را برای همه فصول سال  گرم نگه دارد. آنچه امروز سبب رونق و جهش صنعت گردشگری شده همین برگزاری پیوسته رویدادهای مردمی مبتنی بر داشته های طبیعی و فرهنگی  است که به عنوان جاذبه ای بسیار قوی عمل کرده و منطقه را به مقصد گردشگری تبدیل می نماید.

در کشور فرانسه مدت برگزاری جشنواره لیمو دو هفته است و حدود دویست هزار نفر گردشگر از این جشن بازدید و سیصد نفر متخصص برای این فستیوال پولساز  برنامه سازی می نمایند.

اگر بازار گردشگری کرمانشاه علیرغم این همه داشته خدادادی از ظرفیت مورد انتظار خویش بازمانده  بدلیل نرخ پائین و ناپایدار برگزاری جشنواره ها بوده که شوربختانه عزم و اراده منسجمی هم برای راه اندازی هدفمند آن مشاهده نمی شود.

گردشگری کرمانشاه و ضرورت تداوم برگزاری جشنواره ها / رامین پی بردی

به هر صورت نقش فرمانداران و یاری و پشتیبانی آنها از گروه های مردمی تاثیر بسزایی در برپایی مستمر و طولانی تر  این رویدادهای اقتصاد آفرین خواهد داشت.

تا آنجائیکه نگارنده این قلم اطلاع دارد تاکنون هیچ گونه برنامه ریزی قابل قبولی برای ارتقاء دانش گردشگری فرمانداران در این حوزه شکل نگرفته و به تبع آن نیزاز منابع پایدار این بخش برای شهرستان ها چشم پوشیده ایم.

صنعت گردشگری یک صنعت میان بخشی است و برای موفقیت نیاز به همکاری همه با هم را دارد و در این میان نقش محوری فرمانداران برای هماهنگی و ارتباط حلقه های مردمی  و طراحی رویدادهای اجتماع محور بسیار مهم است.

امیدوارم در آینده ای نه چندان دور و با تغییر نگرش برنامه ریزان شاهد توسعه جشنواره های چند روزه مردمی در همه شهرستانهای استان باشیم و استان را تبدیل به پایتخت جشنواره روستایی نمائیم.

کد خبر 2764209

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha