آثار شوم رفتار منفعت طلبانه با طبیعت / رامین پی بردی

سرویس کرمانشاه _ رامین پی‌بردی از فعالان و صاحب نظران شناخته شده حوزه گردشگری کرمانشاه و از برنامه ریزان رویدادهای جشن شکرگزاری انار در منطقه اورامان و رویداد کرمانشاه و کردستان 2020 در مطلبی به آثار مخرب دخالت بشر در طبیعت و به خطر افتادن تداوم حیات در منطقه پرداخته است.

خبرگزاری کردپرس _ منابع طبیعی متعلق به همه جانداران است و آنان نیز برای ادامه حیات خویش به آن نیاز دارند اینکه بشر با قدرت فناوری ذخایر آبی و دیگر داشته های زمین را بدون در نظر گرفتن حقوق سایر مخلوقات به تصرف در می آورد با هیچ منطقی سازگار نیست و آگاهان و خردمندان عالم آنرا نمی پسندند و بعید به نظرهم نمی رسد که با این رویه با موج های سهمگینی از مخاطرات متعدد طبیعی مواجه شوند هر چند اگر چشم بینایی باشد آثار این رفتار منفعت طلبانه و پیش درآمد این مخاطرات را به عیان می بینند.
هجوم بی امان به منابع آبی ادامه زیست بسیاری از گونه های گیاهی و جانوری را با مخاطرات جدی مواجه نموده به گونه ایکه از یک سو خشکی رودخانه ها باعث از بین رفتن نسل جانداران فراوانی اعم از گیاهی و جانوری گردیده و عملا زندگی این موجودات بی گناه را نابود نموده و از سویی دیگر رطوبتی برای بهره برداری سایر موجودات لایه های زیرین زمین باقی نگذاشته است.
در طول میلیاردها سالی که از عمر کره زمین می گذرد ساکنین آن همواره با رعایت حقوق یکدیگر هم زیستی مسالمت آمیزی را داشته اند وآغاز این هجوم فراگیر از بعد از جنگ جهانی دوم آنچنان شدت گرفت که در همه دوران زندگی زمین بی سابقه بوده و آنرا به قرن مخاطرات شبیه نمود.
به همان میزان که انسان از منابع آبی و دیگر منابع طبیعی حق دارد سایر آفریدگان نیز حقوقی دارند هر چند که قدرت و یا مجمعی برای دفاع از حقوق خود ندارند و لیکن با زبان بی زبانی و شکایت به درگاه خداوند کریم از ظلم بی امان بشر گلایه ها داشته و تقاضای دادرسی مستمر را دارند.
پس تا وقت باقیست و امکان جبران وجود دارد برای نجات جان مردم و پیش گیری از وقوع خشم طبیعت و مخاطرات سخت آن که بسیار هم ویرانگر است اندکی به زمین رحم کنید
چرا که
اگر یک ذره را برگیری از جای
خلل یابد همه عالم سراپای
نگارنده این قلم بر اساس رسالت همیشگی و دانش آموختگی جغرافیا از همه مردمان عزیز غرب کشور به خصوص استانهای کرمانشاه ،کردستان ،ایلام و آذربایجان غربی استدعای بیشتر مراعات حال زمین و دیگر ساکنین آنرا دارم.
امیدوارم بزودی جشن شکر گزاری و دوستی دوباره و تکریم زمین را در نقطه به نقطه غرب کشور بر پا نموده و از اهالی سیاره زمین بخواهیم که قدر این گوهر نایاب را بیش از پیش دانسته و برای تداوم حیات آن تلاش نمایند.

کد خبر 39563

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha