فریاد خاموش کاج های تاقبستان / رامین پی بردی

سرویس کرمانشاه _ رامین پی بردی از فعالان شناخته شده حوزه گردشگری کرمانشاه و از برنامه ریزان رویدادهای جشن شکرگزاری انار در منطقه هورامان و رویداد کرمانشاه و کردستان 2020 در تازه ترین مطلب خود به موضوع قطع عامدانه درختان کاج مجاور مجموعه تاریخی تاق بستان و آسیب های جبران ناپذیر اینکار بر دو پارک قدیمی و ارزشمند تاق بستان پرداخته است:

خبرگزاری کردپرس _ پارک شرقی و غربی به سبب وسعت و منظر زیبایی که دارند علاوه بر وظایف چند گانه همچون  دو بال گشوده گوهر بی همتای تاقبستان را در بر گرفته و بخوبی از آن نگهداری می نمایند .

وجود این دو پارک مصفا از جمله جاذبه های شهرکرمانشاه است که مستمرا میزبان خانواده های کرمانشاهی و سایر میهمانان شهریست. بخش عمده ای از درختان هر دو پارک، کاج هستند که سالیانیست با قد و قامت کشیده و رعنای خود به فضای این دو پارک جلوه ای خاص بخشیده اند.

شوربختانه چند صباحیست دست اهریمنان به جان این درختان مظلوم افتاده و پوست شان را زنده زنده با ناجوانمردی هر چه تمامتر می کنند و منجر به مرگشان شده و یکی پس از دیگری خشک  و از صحنه هستی می روند.

چگونه است که شهرداری  که متولی این درختان است تدبیری برای مواجه با این پدیده شوم تدارک ندیده و مراقبت و ترمیم آن را نیزدر دستور کار قرار نداده است.

انتظار می رود سازمان های مسئول بخصوص شهرداری، محیط زیست و فعالان زیست محیطی تا دیر نشده به این موضوع توجه ویژه ای  نموده و از جان درختان کاج محافظت نمایند.

کد خبر 2763678

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha