اورامانات ، دامان آسمان / رامین پی بردی*

سرویس کرمانشاه _ " هر چند کرونا در طلوع گردشگری ایران زمین ، چرخ این صنعت پرشتاب را کند و خسته نمود ولی این روزگار نیز بگذرد و دوباره این چرخ به گردش در خواهد آمد و این بار با درخشش خورشید دیگری در پهنه این سرزمین . "

اورامانات، نامی پاک و دلنشین با مردمانی بسیار بافرهنگ و متمدن که مهربانی را همواره به عنوان هدیه ای بی بدیل تقدیم میهمانان نموده و یاد و خاطره این بزرگترین جاذبه گردشگری ایرانیان را بر صفحه قلوب گردشگران مانا می نمایند.
امروز در طول تاریخ اورامانات روز دیگریست که لحظه به لحظه اش برای دوستدارانش با نگرانی بس فراوانی همراه است و آن اینست که آیا پرونده ثبت جهانی اورامانات به تایید سازمان جهانی یونسکو خواهد رسید یا خیر؟
آنچه بنده می دانم تلاش و کوشش خستگی ناپذیر دکتر مونسان، انسانی خوب و بزرگ و فرهیخته از جنس همین مردم بود که این فرصت طلایی را برای منطقه آفرید و همچنان نیز بدور از هرگونه هیاهویی جانانه در پی تحقق این اتفاق بسیار فرخنده است.
از آن نوروزی که به صورت زمینی و به اتفاق خانواده گرامی شان، گام به گام منطقه را از مسیر همدان تا کردستان و کرمانشاه و لرستان (بخشی از غرب کشور ) برداشت نمودند مشخص بود که این روش مردم مدارانه اندیشه ای سترگ را برای آینده غرب کشور رقم خواهد زد که بهترین ثمر آن پیشنهاد تشکیل پرونده ثبت جهانی منظر اورامانات بود.
به نظرم رسید که از جایگاه شهروندی، همه اهالی محترم منطقه هر یک به سهم و طریق خویش از خدمات ارزنده دکتر مونسان وزیر محترم گردشگری تقدیر نمایند تا راه خوبی و نیکی در دیار ما گم نشده و از گزند اهریمنان نیز مصون بماند.
درود بر همه فرزندان دلسوز این مرز و بوم.

* کارشناس ارشد جغرافیا و برنامه ریزی منطقه ای گردشگری

کد خبر 329953

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha