راهکارهای پیشنهادی یک فعال گردشگری به رئیس جمهور

سرویس کرمانشاه _ رامین پی بردی از فعالان شناخته شده حوزه گردشگری کرمانشاه و از برنامه ریزان رویدادهای جشن شکرگزاری انار در منطقه اورامان و رویداد کرمانشاه و کردستان 2020 در مطلبی خطاب به رئیس جمهور به ارایه پیشنهادهایی برای توسعه گردشگری در غرب کشور پرداخته است.

به گزارش خبرگزاری کردپرس متن مطلب ارسالی این فعال گردشگری که خطاب به رئیس جمهور نوشته شده به شرح زیر است:

 در طول سالیان گذشته با همت اهالی استانهای غربی کشور نوعی از توسعه گردشگری در حال شکل گیری است که اجتماع محور نامیده شده و فرآیند یست از بهبود اقتصادی و اجتماعی جامعه با و بوسیله مردم.

در این نوع از مدل توسعه گردشگری که نقش آفرینی اصلی آن بوسیله نخبگان مردمی صورت می گیرد عموما مبتنی بر داشته ها و ظرفیت های فرهنگی و تاریخی زیست بوم منطقه  بوده  و در بسیاری از کشورهای توسعه یافته نیزمرسوم و مورد استقبال جوامع محلی و گردشگران واقع شده است.

با توجه به اینکه محور گردشگری غرب کشور مشتمل بر استانهای کرمانشاه، کردستان، ایلام و آذربایجان غربی به عنوان مقصدی جدید برای گردشگران داخلی و خارجی محسوب می شود به همین سبب  چند درخواست را محضرتان ارائه می نمایم:

 1- تاکید به استانداران غربی کشور جهت برگزاری  نشست های منطقه ای با هدف انسجام و هم گرایی در حوزه  صنعت گردشگری غرب کشور

2-  حمایت از میزبانی رویدادهای ملی و فراملی در این منطقه

3- پشتیانی و تشویق نخبگان بومی و محلی جهت رونق بیشتر گردشگری اجتماع محور

4- حمایت کامل وزیر میراث فرهنگی و گردشگری از برگزاری رویداد بین المللی اکو توریسم و گردشگری روستایی که مقرر بود در سال 2020 در استانهای کرمانشاه و کردستان برگزار شود(با این توضیح که بدلیل شیوع کرونا انجام نشد)

5- حمایت از تشکیل شبکه خلاقان و نوآوران گردشگری شهری و روستایی به عنوان بهترین پدیده اجتماعی ثروت ساز برای موفقیت جوامع شهری و روستایی

6- ایجاد پست معاونت و یا مشاور گردشگری  برای استانداران و فرمانداران

7- حمایت از ایجاد اولین رصدخانه گردشگری کشور در یکی از استانهای غربی کشور

8- رسانیدن تعطیلات هفتگی به دو روز جهت پیشرفت بازار گردشگری منطقه و کشور

9- تامین اعتبار پایداری برای ساخت و تولید سریالهای مردم پسند بر پایه اشتراکات فرهنگی و طبیعی استانهای غربی کشور

10- اولویت بخشی به تامین اعتبار، تکمیل و اتمام زیر ساخت های مورد نیاز گردشگری غرب کشور

میلیونها نفر از اهالی  این استانها در صورت حمایت و تسهیل گری دولت، توانایی راه اندازی کسب و کارهای خرد فراوانی را  جهت تقویت اقتصاد و اشتغال خویش در حوزه گردشگری دارا می باشند.

بسیار امیدوارم که با نظر مساعد جنابعالی  و انتشار آن  در رسانه ها و مجامع شاهد تقویت هر چه بیشتر این رویکرد مردمی در سطح استانهای مرزدار ایران اسلامی  باشیم.

کد خبر 2756259

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha