خورشیدی که در آسمان کرمانشاه و کردستان طلوع نکرد / رامین پی بردی

سرویس کرمانشاه _ ظرفیت ها و پتانسیل های استانهای کرمانشاه و کردستان برای تبدیل شدن به مقصدهای پایدار در صنعت گردشگری و راهکارهای دستیابی به این مهم، دستمایه یادداشتی از رامین پی بردی از فعالان شناخته شده حوزه گردشگری کرمانشاه و از برنامه ریزان رویدادهای جشن شکرگزاری انار در منطقه اورامان و رویداد کرمانشاه و کردستان 2020 قرار گرفته است.

خبرگزاری کردپرس _ بی گمان میزبانی رویداد بین المللی اکو توریسم و گردشگری روستایی کرمانشاه و کردستان 2020 یکی از موثرترین روشهای معرفی جاذبه های گردشگری این دو استان بود که در صورت تحقق، نمایندگان 160 کشور عضو سازمان جهانی گردشگری به این استانها سفر نموده و ظرفیت های کمتر شناخته شده شان را به اهالی جهان معرفی می کردند.

اتفاق خجسته ای که شیوع کرونا آنرا به محاق برد و علیرغم سعی و تلاش فراوان نگارنده این قلم و تنی چند از اهالی رسانه که همواره دغدغه پیشرفت این دو استان را داشته، آنچنان فعالیت مجدانه ای از سوی مسئولین، نمایندگان مجلس، میراث فرهنگی و گردشگری، دانشگاهیان و ذینفعان بومی و محلی صورت نگرفت.

خورشیدی که در آسمان کرمانشاه و کردستان طلوع نکرد / رامین پی بردی

 واقعا اگر موضوع توسعه و عمران کرمانشاه و کردستان و تقویت صنعت گردشگری  برای متولیان  آن مهم است چگونه است که نسبت به این مهم این قدر بی تفاوت بوده و هیچگونه مطالبه ای در جهت احیا این رویداد بین المللی ندارند.

از آنجائیکه  در طول سالیان گذشته  رشد و توسعه گردشگری این دو استان عموما اجتماع محور و با همت مردم صورت گرفته، لازمست پیگیری اعتلای آن نیز از همین طریق و با مجاهدت فعالین و ذینفعان بومی و محلی ادامه یافته تا چهره زیبایشان را بیش از پیش به جهانیان بنمایانیم.

استانهای کرمانشاه و کردستان برای اینکه به مقاصد پایدار گردشگری مبدل شوند نیاز بسیار زیادی به برپایی این گونه رویدادها دارند. برقراری دوباره این رویداد جهانی به عنوان حق مسلم، مرهون خواست  خردمندان  این استانها به خصوص استانداران و نمایندگان مجلس شورای اسلامی است که در صورت انسجام و  پایفشاری قابل انجام خواهد بود.  کرمانشاه و کردستان به عنوان دو استان بزرگ کردنشین همواره دارای قرابتها و اشتراکات فرهنگی و طبیعی فراوانی بوده اند و به خوبی می توانند محوریت گردشگری غرب کشور را بر عهده بگیرند.  زنجیره توسعه صنعت گردشگری غرب کشور در صورت انسجام و پیوستگی این دو استان بسیار پیشرفت خواهد کرد و از منافع بیشمار آن نیز اهالی هر دو استان  و غرب کشور بهره مند خواهند شد.

خورشیدی که در آسمان کرمانشاه و کردستان طلوع نکرد / رامین پی بردی

امیدوارم بزودی نشست مشترکی بین استانداران و نمایندگان مجلس شورای اسلامی هر دو استان با هدف احیا دوباره میزبانی رویداد بین المللی اکو توریسم و گردشگری روستایی  برگزار شده و خبر مسرت بخش آن در سطح جامعه انتشار یابد.

کد خبر 2754657

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha