سریال «نون خ» و ضعف هایی که باید برطرف شود / رامین پی بردی

سرویس کرمانشاه _ موضوع شکل گیری داستان سریال «نون خ» در فضای یک روستای کردنشین و نقاط ضعف و قوت آن، دستمایه یادداشتی از رامین پی بردی از فعالان شناخته شده حوزه گردشگری کرمانشاه و از برنامه ریزان رویدادهای جشن شکرگزاری انار در منطقه هورامان و رویداد کرمانشاه و کردستان 2020 قرار گرفته که در ادامه می خوانید:

خبرگزاری کردپرس _ خوشبختانه سریال نون خ در چند سال اخیر توانسته به صورت غیرمستقیم  و با بهره مندی از ابزار رسانه، جاذبه های گردشگری استان های کردنشین را به زیبایی معرفی نموده و اشتیاق گردشگران را به بازدید از این مناطق افزون نماید که در جایگاه خویش بسیار قابل تحسین و قدردانی است.

زیبائی ها و اشتراکات  فرهنگی، تاریخی و طبیعی مناطق کردنشین آنقدر فراوان است که می طلبد مدیران ارشد استانهای کرمانشاه، کردستان، ایلام و آذربایجان غربی بیش از پیش و با نگاهی متفاوت از گذشته به میدان آمده و زمینه شناخت گردشگران داخلی و خارجی را با بهره مندی بیشتر از ظرفیت هنرمندان بومی و ملی و با تولید محصولات مشترک فراهم نمایند.

اینکه دست اندرکاران ساخت سریال هر سال با هزار اما و اگر و در دقایق نود پروژه را به پایان برسانند بدیهی است که فرصت کافی را برای پرداختن به تمامی جزئیات و ظرافتهای محتوایی  نداشته و محصول نیز از غنای لازم و سازنده  برخوردار نخواهد شد.

به یاد دارم یکی از عوامل موثر تولید سریال گفته بودند که بسیار علاقه دارم زیبائی های فصل بهار مناطق غربی کشور را نیز در سکانس هایی از کار به  نمایش بگذاریم که بدلیل عدم ثبات و پایداری لازم تاکنون موفق به انجام آن نشده ایم.

این موضوع نشان دهنده این است که تا زمانیکه خیال سازنده را از حمایت های مورد نیاز  آسوده نسازیم با تولید یک اثر جامع و کامل مواجه نبوده و بیشتر بایستی منتظر یک شوخی زود گذر رسانه ای و فارغ از داستان پردازی مناسب باشیم.

سریال «نون خ» و ضعف هایی که باید برطرف شود / رامین پی بردی

سریال نون خ زمانی از قوام و کیفیت لازم و همه پسند بهره مند خواهد  شد که از حمایت پایدار و پشتیبانی مالی، هنری، فرهنگی و اجتماعی  هر چهار استان کردنشین برخوردار باشد.

مدیران این استانها در استراتژی های منطقه ای خود باید بدانند که اشتراکات فرهنگی و طبیعی  یکی از  موثرترین و مهمترین مزیت های پیشرفت این خطه از کشور عزیزمان است که در صورت انسجام و هم افزایی  به عامل ارزشمندتری برای پیشرفت  و بهبود اوضاع اقتصادی، اجتماعی و فرهنگی آن  تبدیل می شود.

تا هنگامیکه همکاری منطقه ای و انسجام بین استانداران استانهای غربی کشور و دستگاههای ذیربط آغاز نشود بعید به نظر می رسد که امکان تولید آثار هنری فاخر و برازنده ویژگی های فرهنگی، تاریخی و طبیعی منطقه شکل بگیرد.

ظرفیت هنری بازیگران این سریال پرمخاطب  نشان داد که آنچه خوبان همه دارند این عزیزان به خوبی دارند و در صورت مجال  فرصتی خواهند ساخت  برای معرفی  داشته های بیشمار غرب کشور.

بسیار امیدوارم که بزودی شاهد برگزاری بیشتر نشست های منطقه ای با هدف تقویت محور گردشگری غرب کشور  و تبدیل آن به مقصدی جدید برای گردشگران داخلی و خارجی و رونق کسب و کار میلیونها نفر از اهالی بافرهنگ منطقه باشیم.

کد خبر 2754943

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha