ضرورت راه اندازی مدرسه هتل داری / رامین پی بردی

سرویس کرمانشاه _ گردشگری امروز در دنیا تبدیل به یک صنعت برتر و پولساز در همه ابعاد آن شده است. یکی از مهم ترین بخش های این صنعت در کشورهای توسعه یافته، ارایه آموزش های دانشگاهی و علمی و تربیت نیروهای متخصص در حوزه خدمات مربوط به این حوزه است. تازه ترین یادداشت رامین پی بردی از فعالان شناخته شده حوزه گردشگری کرمانشاه و از برنامه ریزان رویدادهای جشن شکرگزاری انار در منطقه اورامان و رویداد کرمانشاه و کردستان 2020 به ضرورت راه اندازی مدرسه هتل داری در کرمانشاه اختصای دارد که می توانید در ادامه مطالعه کنید:

خبرگزاری کردپرس _ صنعت هتل داری یکی از قدیمی ترین ارکان صنعت گردشگریست که از ابتدا با این صنعت همراه بوده است هر چند در طول زمان و به اقتضای دوران شکل و شمایل آن تغییراتی داشته ولیکن گردشگری بدون مقوله اقامت اساسا امکانپذیر نبوده و نیست.

با توجه به میل جهانی گردشگران به سمت روستاها و طبیعت، در روزگار ما نیز گونه جدیدی برای اقامت گردشگران در روستاها ایجاد شده که به اقامتگاه های بوم گردی و خانه های مسافرو امثالهم موسومند که کارکرد این تاسیسات نیز همچون هتل بوده ولی به تناسب امکانات روستا.

صنعت گردشگری با توجه به ذات خود که صنعتی مبتنی بر خدمات است بسیار کاربر بوده و نیروی انسانی نقش بسیار مهم و سرنوشت سازی در این عرصه دارد و بدیهی است که هرچقدر نیروی انسانی فعال در بخش گردشگری توانمند تر باشد بر پویایی و رونق صنعت گردشگری خواهد افزود.

استان کرمانشاه به سبب پیشینه بسیار درخشان خود که در طول تاریخ به جهات گوناگونی مورد بازدید و تردد جهانگردان بوده که ریشه آن از یک سو به موقعیت سوق الجیشی ،همسایگی با کشور عراق، قرارگیری در مسیر جاده ابریشم و راههای ساسانی و از سویی دیگر وجود مردمانی با صفا و مهمان نواز، جاذبه های متعدد طبیعی ،تاریخی ، فرهنگی ، همچنین آثار متعدد ثبت جهانی، فرودگاه بین المللی، راه آهن، مرکزیت پنج استان همسایه، تاسیسات و زیر ساختهای بسیار خوب به خصوص هتل ها، مهمانسراها و اقامتگاههای زیبای بوم گردی، میل و اشتیاق گردشگران داخلی و خارجی را به این استان دو صد چندان نموده است.

در این میان آنچه کمتر به آن پرداخته شده است آموزش و توانمند سازی نیروی انسانی مناسب این صنعت به خصوص ویژه مراکز اقامتی بوده که می طلبد برنامه ریزان به این بخش توجه بیشتری نمایند.

تقریبا این مفهوم را بسیاری از اساتید علمی و کار آفرینی دنیا به اشکال مختلف بیان نموده اند که ضریب اشتغال آفرینی دوره های کوتاه مدت مبتنی بر نیاز روز بسیار بیشتر از دوره های بلندمدت دانشگاهی می باشد بنابراین یکی از مهمترین این گزینه ها راه اندازی مدرسه هتل داری می تواند باشد که هم به تامین نیاز جامعه هتل داران و مراکز اقامتی کمک می کند و هم اینکه زمینه اشتغال بیشتر جوانان این دیار را فراهم می نماید .

بی گمان راه اندازی مدرسه هتل داری از الزامات توسعه و پیشرفت صنعت گردشگری در استان است و هرچند بسیاردیر شده است ولی لازم و ضروریست که بدون فوت وقت به صورت جدی به آن پرداخته شود.

بنده به سبب علاقمندی وافری که به پیشرفت این صنعت در استان داشته با تعدادی از عزیزان هتل دار رفاقت بسیار خوبی دارم و ساعتها با این دوستان در خصوص کاستی های این صنعت گفتگو داشته ام که یکی از مهمترین گلایه های این گرامیان ضعف نیروی انسانی مجرب و کارآزموده بوده که در برخی از مواقع شرایط سخت و دشواری را برای آنان فراهم می نماید. در گذشته چند آموزشگاه وجود داشتند که به صورت شکسته بست دوره هایی را برگزار می کردند که متاسفانه با هجوم کرونا بساط آنها هم برچیده شد.

به نظر می رسد در صورت اهتمام شهرداری، میراث فرهنگی و اداره فنی و حرفه ای ونهادهای مدنی و بخش خصوصی با راه اندازی مدرسه هتل داری بتوان دوره های کوتاه مدتی مانند مدیریت هتل، پذیرش، خانه داری، آشپزی، تور لیدری، مدیریت آژانس و ... با دعوت از اساتید برجسته کشور برگزار نمود.

به هر حال گردشگران یکی از منابع مهم تولید درآمد شهری هستند و هر چقدر نیروی انسانی مرتبط توانمندتر باشد بر ماندگاری، بازگشت مجدد و تبلیغ شهر تاثیرگذار خواهد بود. رسالت امروز ما بنا نهادن بنیانهایست برای موفقیت و بالندگی آینده استان کرمانشاه تا به فضل خداوند مهربان شاهد شکوفایی هر چه بیشتر اقتصاد این دیار از ره آورد صنعت گردشگری باشیم.

موفقیت استان به کوشش مردمان آن بستگی دارد و هر چقدر این تلاش فراگیرتر باشد یقینا ثمرات آن نصیب همه خواهد شد صنعت گردشگری از محدود صنایعی است که همگان را به همکاری و مشارکت می طلبد انتشار یک تصویر و کلیپ خوب از داشته های استان کرمانشاه برای مخاطبان شبکه های اجتماعی بزرگترین خدمت به معرفی صنعت گردشگری استان است .

پس عزیزان من همه کمک کنید تا کرمانشاه را بیش از پیش معرفی کنیم و زمینه ورود گردشگران بیشتر را فراهم کنیم چرا که با ورود هر گردشگر به اندازه چند بشکه نفت پول وارد شهر شده و بخشهای متعددی از این منابع بهره مند خواهند شد ضمن اینکه بر عهده مدیران استان هم هست که در صدد کسب میزبانی های کاری در سطح منطقه ای و کشوری و بین المللی باشند تا مبلغی باشند برای معرفی استان زیبای کرمانشاه .

به ستواری و سختی رشک پولاد

به راه عشق سرها داده بر باد

قرین بیستون هم سنگ فرهاد

ز کرمانشاهیان یاد این چنین باد

کد خبر 25141

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha