رویدادهای بین المللی گردشگری را از هورامان دریغ نکنید

سرویس کرمانشاه _ رامین پی بردی از فعالان شناخته شده حوزه گردشگری کرمانشاه و از برنامه ریزان رویدادهای جشن شکرگزاری انار در منطقه اورامان و رویداد کرمانشاه و کردستان 2020 در نامه ای خطاب به وزیر میراث فرهنگی و گردشگری و مجمع نمایندگان استان های کرمانشاه و کردستان، نسبت به سلب حق میزبانی رویداد بین المللی با محوریت روستایی از استان های کرمانشاه و کردستان اعتراض کرده است و خواهان در دستور کار قرار گرفتن برگزاری رویدادهای بین المللی گردشگری در هورامان شده است.

به گزارش کردپرس در این نامه آمده که خطاب به وزیر میراث فرهنگی، گردشگری و صنایع دستی و نمایندگان مردم استان های کرمانشاه و کردستان در مجلس شورای اسلامی نوشته شده؛ آمده است:

با سلام و تقدیم احترام

ما ز یاران چشم یاری داشتیم

بنده در نامه پیشین به محضر وزیر محترم هم استدعای توجه بیشتر به توسعه گردشگری غرب کشور به عنوان مقصد جدید گردشگری را داشتم و همچنین میزبانی رویداد بین المللی گردشگری روستایی کرمانشاه و کردستان 2020 که به دلیل کرونا برگزار نشده بود .

شوربختانه در دیدار اخیر معاون گردشگری کشور با دبیر کل سازمان جهانی گردشگری به یکباره و برخلاف موضوع بیست و چهارمین نشست مجمع عمومی سازمان جهانی گردشگری که بر پایه نوآوری، تحصیل، توسعه روستایی برای ساخت آینده بهتر است، حق میزبانی رویداد بین المللی با محوریت روستایی از استان های کرمانشاه و کردستان سلب شده و با تغییر ماهوی در موضوع و مقصد رویداد به گردشگری شهری و میزبانی تهران و با همکاری مجموعه نوسازی عباس آباد شهرداری تهران اشاره شده است (به نقل از خبرگزاری میراث آریا 9/9/1400 شالبافیان در دیدار با دبیر کل سازمان جهانی گردشگری)

واقعا برای ما مردم استان های کردستان و کرمانشاه اصلا پذیرفتنی نیست که حق مسلم میزبانی رویدادی را که سالیانی است نخبگان مردمی گردشگری مطالبه نموده اند را از آنان بگیرند.

استدعای بنده از مجمع نمایندگان استانهای کردستان و کرمانشاه در مجلس شورای اسلامی این است که اگر پیشرفت و توسعه استان برایشان اولویت دارد برای رضای خدا هم شده یکبار اجماع نموده و به اتفاق از وزارت گردشگری تثبیت و برگزاری این رویداد بین المللی را در منطقه مشترک هورامان مطالبه نمایند.

خوشبختانه استان تهران به اندازه کافی برای مردم جهان شناخته شده است و چندان نیازی به برگزاری رویداد بین المللی برای معرفی بیشتر ندارد . استانهای غرب کشور به ویژه کرمانشاه و کردستان برای معرفی بیشتر به جامعه جهانی نیازمند برگزاری مستمررویدادهای بین المللی هستند.

در این مقطع از زمان بر عهده همه دلسوزان و ذی نفعان و فعالین صنعت گردشگریست که حمایت همه جانبه خود را از میزبانی رویداد بین المللی توسعه روستایی کرمانشاه و کردستان مبذول نمایند .

ای که دستت می رسد کاری بکن

پیش از آن کز تو نیاید هیچ کار

رامین پی بردی

آذر 1400

کد خبر 22398

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha