راهکارهای توسعه گردشگری اجتماع محور در شهرها / رامین پی بردی

سرویس کرمانشاه _ رامین پی بردی از فعالان شناخته شده حوزه گردشگری کرمانشاه و از برنامه ریزان رویدادهای جشن شکرگزاری انار در منطقه اورامان و رویداد کرمانشاه و کردستان 2020 در تازه ترین یادداشت خود به موضوع راهکارهای توسعه گردشگری اجتماع محور در شهرهای استان کرمانشاه پرداخته که در ادامه مطالعه کنید:

خبرگزاری کردپرس _ شهرهای کرمانشاه هر یک دارای ظرفیت های عمده ای در حوزه گردشگری هستند که در صورت خودباوری و تمرکز بر داشته های خود ،امکان  تقویت درآمدهای شهری به سهولت فراهم می شود. نبض حرکت شهرها عموما به دست شهرداران است که در صورت هماهنگی و انسجام با شورای شهر و مردم می توانند نقش موثری در معرفی  و پیشرفت و آبادانی شهری داشته باشند.

آنچه به نظر نگارنده در حوزه شهرهای استان کرمانشاه به عینه قابل مشاهده است نوعی غربت و تنهایی است که تاکنون موفق به معرفی داشته های خود نشده اند و بدیهی است تا زمانیکه این عدم شناخت از شهرها تداوم داشته باشد اتفاق موثری برای توسعه و پیشرفت شان حاصل نخواهد شد. چنانچه مختصر نگاهی به شهرهای موفق دنیا بیندازیم بخوبی می بینیم که اولویت را به طرز هوشمندانه ای به معرفی جاذبه های شهری با کمک مردم داده اند و پس از آن با قدرت هرچه تمامتر به برند سازی آن پرداخته اند.

طراحی و اجرای رویدادهای اجتماع محور گردشگر پذیر نیز در این زمینه همچون شتاب دهنده ای قوی عمل می نماید. این نوع از نگاه که همواره  شهرها منتظر برنامه ریزی از بالا به پائین بوده و چشم انتظار استان باشند، قابلیت موفقیت زایی چندانی نداشته و بایستی این جوشش و نوآوری  از نهاد شهر برخاسته و بر ثروت شهر بیافزاید.

 چنانچه در شهری فقر و سایر آسیب های اجتماعی به عیان  مشاهده می شود بی گمان ریشه آن در عدم توانمندی گردانندگان شهریست که دانش ثروت سازی از ظرفیت های موجود را برای اهالی جامعه نمی دانند و  توانایی بهره مندی از نظرات نخبگان مردمی را هم ندارند.

امیدوارم شهرداران شهرهای استان کرمانشاه با کمک و همراهی مردم و با تولید و انتشار محتواهای خوب و مفید از ظرفیت های شهری و برگزاری مستمر رویدادهای گردشگر پذیر مردمی، هر چه بیشتر بر شناخت و آگاهی گردشگران و به تبع آن پایداری اقتصاد گردشگری بیافزایند.

کد خبر 2757176

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha