غار قوری قلعه و ثبت جهانی اورامانات / رامین پی بردی*

سرویس کرمانشاه- " در عظمت غار قوری قلعه به نقل از یکی از گردشگران خارجی مشهور است که گفته اند اگر این غار در کشور ما بود کاری می کردیم که همه مردم دنیا برای دیدن آن به کشور ما سفر کنند. "

غار قوری قلعه به تنهایی یکی از قطب های گردشگری منطقه اورامانات است و ضرورت معرفی هر چه بیشتر و پرداختن به آن خود حدیث مفصلی است. اینقدر باید بدانیم که مجموعه گردشگری غار علی صدر به عضویت سازمان جهانی گردشگری در آمده ضمن اینکه شهرداری همدان نیز از جمله اعضا سازمان جهانی گردشگری است .
در عظمت این جاذبه طبیعی به نقل از یکی از گردشگران خارجی مشهور است که گفته اند اگر این غار در کشور ما بود کاری می کردیم که همه مردم دنیا برای دیدن آن به کشور ما سفر کنند. این همه ظرفیت خدادادی را داشته باشیم و برای معرفی منطقه نیز اینقدر تلاش کنیم ولی در زمان بزنگاه که بایستی داشته هایمان را به خوبی معرفی کنیم با کمال بی توجهی غار قوری قلعه را به بازرس سازمان جهانی یونسکو نشان ندهیم.

مگر چند بار دیگر به این چنین فرصت طلایی دست خواهیم یافت؟ چه سندی برای دفاع از ثبت جهانی اورامانات معتبرتر از این جاذبه طبیعی چند میلیون ساله؟ واقعا چه کسی جوابگوی این موضوع است؟
همه این امور نشان دهنده عمق شناخت ما از ظرفیت های بی شمار منطقه است .امیدوارم کارشناسان محترم ایکوموس ناتوانی ما را به حساب توانایی منطقه نگذارند.

*کارشناس ارشد جغرافیا و برنامه ریزی منطقه ای گردشگری

کد خبر 80

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha