ضرورت ارتقای سواد گردشگری اجتماع محور / رامین پی بردی

سرویس کرمانشاه _ رامین پی بردی از فعالان و صاحب نظران شناخته شده حوزه گردشگری کرمانشاه و از برنامه ریزان رویدادهای جشن شکرگزاری انار در منطقه اورامان و رویداد کرمانشاه و کردستان 2020 در یادداشتی فقر سواد گردشگری اجتماع محور در استان کرمانشاه را یک مانع جدی در مسیر توسعه این صنعت دانسته و خواهان افزایش سطح سواد در این حوزه شده است.

خبرگزاری کردپرس _ چگونه کرمانشاه به ثروت حاصل از صنعت گردشگری اجتماع محور و اولویت بخشی آن بر سایر امور دست خواهد یافت، در شرایطی که هیچگونه برنامه آموزشی و توانمند سازی منسجمی برای اهالی استان و به خصوص ذینفعان آن وجود ندارد، به گونه‌ای‌که تقریبا تمامی دستگاههای مرتبط و متولی در این زمینه سکوت کرده و فاقد فعل و انفعال موثری در این حوزه هستند.

دانشگاه‌ها که کلا با این موضوع غریبه اند و بیشتر سرگرم آموزش دانشجویان هستند و وقتی برای پرداختن به ارتقاء سواد گردشگری ندارند ایضا آموزش و پرورش هم به همین صورت.

دستگاههای متولی هم چون آنقدر مشغول انبوه کارهای اداری روزمره هستند که دیگر وقتی برایشان باقی نمی‌ماند تا به این چنین موضوعات اساسی و زیربنایی بپردازند.

می‌ماند مطبوعات و رسانه های جمعی که آنان نیز تاکنون مطالبه جدی و هدفمندی در این خصوص نداشته و ندارند.

سئوال اصلی اینجاست که آیا بدون ایجاد آگاهی لازم درآحاد جامعه هدف، می‌توان به منابع درآمدی و اشتغال پایدار گردشگری دست یافت؟

بسیار بعید به نظر می رسد که بدون مشارکت و همراهی اهالی علم و دانش استان و مدیران دغدغه مند و دلسوز بتوان این راه دشوار را پیمود.

بدون شک برای افزایش ثروت استان کرمانشاه از ره آورد گردشگری لازم و ضروریست که تمامی دستگاههای متولی از استانداری تا فرمانداری‌ها، شهرداری‌ها، بخشداری‌ها، دهیاری‌ها، دستگاه‌های دولتی و غیر دولتی و مردم نهاد به میدان آمدن و پیوست گردشگری را به برنامه های اجرایی خویش افزون نموده و سهمی برای تقویت آن در قالب فعالیتهای کاری خویش قائل شوند.

نهال گردشگری اجتماع محور ضمن اینکه بسیار پر ثمر است و امروزه به راهبردی موثر برای توسعه صنعت گردشگری مبدل شده ولیکن بسیار هم نیازمند حمایت اهالی جامعه است و میزان ثمردهی آن ارتباط کاملا مستقیمی با همکاری اجتماع را دارد و به هر میزان که مشارکت اهالی استان در توجه به آن بیشتر شود بارآوری آن نیز افزونتر خواهد شد.

به همین سبب از همه کرمانشاهیان آگاه و خردمند انتظار داریم که با پشتیبانی لازم از رویش این درخت جوان زمینه افزایش درآمد و اشتغال استان را بیش از پیش فراهم نمایند که پیشرفت و توسعه استان در گرو سعی و تلاش همگان است.


کد خبر 41366

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha