توصیه‌هایی برای گردشگران نوروزی / رامین پی‌بردی

سرویس کرمانشاه _ رامین پی‌بردی از فعالان و صاحب نظران شناخته شده حوزه گردشگری کرمانشاه و از برنامه ریزان رویدادهای جشن شکرگزاری انار در منطقه اورامان و رویداد کرمانشاه و کردستان 2020 با توجه به‌ نزدیک شدن ایام نوروز و حضور گردشگران، در مطلبی به طرح نکات و راهنمایی هایی برای گردشگران پرداخته است.

خبرگزاری کردپرس _ با توجه به در پیش بودن تعطیلات نورزوی و پیش بینی سفر، جمع زیادی از هم وطنان گرانقدرمان به استان کرمانشاه استدعای رعایت نکات ذیل را از همه میهمانان و میزبانان گرامی دارم:

- با توجه به زیبایی مناظر کوهستانی بین راه که خود به تنهایی از جاذبه های گردشگری استان کرمانشاه محسوب می شوند، تا حد امکان با رعایت سرعت و پرهیز از سبقت های غیر مجاز ، فرصت بهره مندی از جاذبه های طبیعی بین راه و تصویر برداری از آنرا برا ی خود و همراهان گرامی تان فراهم نمایید.

- گردشگران گرامی اوقاتشان را به گونه ای برنامه ریزی نمایند که تا پیش از غروب آفتاب و تاریکی هوا به اماکن اقامتی بازگردند.

- حتما و به صورت مرتب وضعیت هواشناسی شهرستانهای استان را کنترل بفرمایند.

-رعایت نظافت و پاکیزگی محل های بازدید و پرهیز از رها نمودن پسماندها را به صورت ویژه استدعا داریم.

- با توجه به اینکه شهرستانهای استان هریک دارای جاذبه های متنوع گردشگری هستند به گونه ای برنامه ریزی نمائید که از همه شهرستانها و مراکز دیدنی آن بازدید بفرمایید.

- بخشی از مهمترین جاذبه های شهرستانهای استان به شرح ذیل است:

شهرستان کرمانشاه : طاق بستان، تاریکه بازار، تکایای معاون الملک و بیگلر بیگی، حمام حاج شهباز خان، مسجد حاج شهباز خان، مسجد عماد الدوله، مسجد شافعی، پارک شیرین، مزار یارمحمد خان، سراب نیلوفر، تالاب هشیلان، شیرینی و کباب، دنده کباب، خورشت خلال و غذاهای بومی و محلی.

شهرستان پاوه: روستاهای متعدد گردشگری همچون شرکان، نجار، هجیج، داریان، دشه، و شیرینی و کباب غذاهای بومی و محلی، صنایع دستی و موسیقی همچون کلاش و دف

شهرستان جوانرود: بازارچه مرزی و شیرینی و کباب و غذاهای بومی و محلی

شهرستان روانسر: سراب روانسر، غار قوری قلعه، شیرینی و کباب و غذاهای بومی ومحلی

شهرستان ثلاث: مناظر زیبای طبیعی و کوهستانی و شیرینی و کباب محلی

شهرستان اسلام آباد: یادمان مرصاد و شیرینی و کباب و غذاهای بومی و محلی

شهرستان دالاهو: سراب‌های زیبا، ماهی کباب و صنایع دستی و موسیقی به خصوص چاقو و تنبور سازی

شهرستان سرپل ذهاب: مرقد احمد ابن اسحاق(ره)، آبشار پیران، زیج منیژه، پاطاق

شهرستان قصرشیرین: یادمان‌های جنگ، چارقاپی، کاخ شیرین، بازار کاروانسرا و غذاهای بومی و محلی

شهرستان گیلانغرب: یادمان های جنگ، سیاه چادرها، مناظر زیبای سد و کباب بسیار خوش طعم و لذیذ

شهرستان کنگاور: معبد آناهیتا، اماکن تاریخی، شیرینی تفتان و صنایع موسیقی

شهرستان صحنه: سراب صحنه، باغات زیبا و مصفا، گیاهان دارویی، عسل و صنایع موسیقی به خصوص تنبور

شهرستان هرسین: محوطه تاریخی و کتیبه جهانی بیستون ،هتل کاروانسرا، صنایع دستی به خصوص گلیم

شهرستان سنقر: بازار سنقر، بقعه مالک، بستنی و کباب و تخمه سنقری و صنایع دستی به خصوص فرش

-از همه گردشگران عزیز استدعا دارم که تصاویر سفر را با اقوام و دوستان به اشتراک گذاشته و از همه دعوت نمایند که به استان کرمانشاه سفر کنند.

-از همه شهرداران و دهیاران عزیز انتظار داریم که رعایت نکات پاکیزگی شهری و روستایی به خصوص در بخش پسماندها و سهولت و دسترسی آسان به سرویس های بهداشتی تمیز و پاکیزه را داشته باشند

- از همه مالکین تاسیسات گردشگری انتظار داریم که ضمن نظارت دقیق بر رفتار عوامل خدماتی و تعامل و سعه صدر لازم با میهمانان ، به صورت ویژه رعایت نکات بهداشتی اماکن تحت مدیریت و سرویس های بهداشتی را داشته باشند.

- از رانندگان بومی و محلی و سایر هم استانیهای عزیز استدعا داریم که مساعدت و همکاری لازم را با گردشگران و میهمانان نوروزی داشته و از هرگونه کمکی مضایقه نفرمایند.

امیدوارم گردشگران گرامی با خاطرات بسیار خوب و خوشی به اوطانشان باز گردند و پیشاپیش نیزاز میزبانی همه کرمانشاهیان ارجمند کمال قدردانی را داریم

کد خبر 43473

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha