سکوت هزار تنبور / رامین پی بردی

سرویس کرمانشاه _ رامین پی بردی از فعالان شناخته شده حوزه گردشگری کرمانشاه و از برنامه ریزان رویدادهای جشن شکرگزاری انار در منطقه اورامان و رویداد کرمانشاه و کردستان 2020 در تازه ترین مطلب خود با اشاره به تجربه موفق راه‌اندازی گروه هزار دف در سنندج، خواهان ایجاد گروه مشابهی با محوریت ساز تنبور در کرمانشاه شده است که در ادامه می خوانید:

خبرگزاری کردپرس _ خوشبختانه در سالهای اخیر به سبب ثبت جهانی منظر فرهنگی و طبیعی اورامانات و معرفی شهر سنندج به عنوان شهر خلاق موسیقی، دف به عنوان یکی از اصیل ترین ابزار و آلات موسیقی و دارای ریشه ای عمیق در فرهنگ منطقه ، پرده از چهره خویش برداشت و رخساره زیبایش را  به جلوه گری نهاد تا نوای معنوی و انسجام بخش موسیقی بومی و محلی را به گوش جان علاقمندان برساند.

خلاقیت جوانان کرد در راه اندازی گروه هزار دف و همراهی مستمر آنها با رویدادهای متنوع گردشگری در سطح منطقه، جذابیت  برگزاری این مراسم را چندین برابر نموده و بسیار مورد استقبال گردشگران واقع شده و مسبب خاطره ای خوش از سفر به اورامانات گردیده است.

در این میان ساز سنتی دیگری نیز وجود دارد که علیرغم قدمتی کهن در عمق تاریخ فرهنگ این مرز و بوم تاکنون آنچنان که بایسته و شایسته است به جامعه گردشگران معرفی نشده  است.

تنبور سازی آئینی است که همچون دف به مناسبت های گوناگون توسط گروه های تنبور نواز به آوا در آمده  و توجه مستمعین را به سمت خویش جلب نموده است.

تنبور نیز به عنوان یکی از مولفه های گردشگری موسیقی ظرفیت بسیار بالایی در جذب گردشگران دارد و بسیار بجاست که همپای دف و به همت اساتید، جوانان و خردمندان استان ، گروه هزار تنبور نیز راه اندازی شده و چهره مستور خویش را به جهانیان بنمایاند تا جلوه فرهنگی دیگری از کرمانشاه را به علاقمندان معرفی نماید.  

آنچه تا بدین لحظه از سازهای آئینی برآمده  یاد خداوند تبارک و تعالی، ذکر فضائل و اوصاف اولیا دین و خوبان عالم  بر پایه وحدت بوده  و همواره نیز موجب تنوع بخشی و تقویت ریشه های فرهنگی منطقه بوده است . پس آنرا گرامی داریم و فرصت بیشتری به دوستدارانش دهیم تا فضای لازم برای حضورش رادر عرصه های فرهنگی وجشنواره های گردشگری روستایی فراهم نمایند.

کد خبر 2761971

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha