«موزه اسلام آباد» صاحب خانه شد / میثم رجبی

سرویس کرمانشاه _ میثم رجبی از فعالان فرهنگی و اجتماعی به موضوع اختصاص یک مکان به موزه اسلام آباد و فراهم شدن زمینه بازگشایی دوباره این موزه پرداخته است.

خبرگزاری کردپرس _ سال گذشته بود که نگارنده در گفتگو با خبرگزاری کردپرس موضوعی با عنوان «موزه خانه به دوش اسلام آباد» را مطرح کردم و خوشبختانه با پیگیری های صورت گرفته، اکنون موزه اسلام آباد صاحب خانه شده است.

در سال ۱۳۸۸ در اقدامی ارزشمند با همت اداره میراث و فرمانداری، موزه تخصصی باستان شناسی اسلام آباد در میدان بهشتی جنب فرمانداری تأسیس شد. این موزه تا سال ۱۳۹۶ دایر بود اما در این سال برخی مسئولان میراث که علاقه ای به باستان شناسی، موزه داری و میراث فرهنگی نداشتند، زلزله سرپل ذهاب را بهانه ناامنی آن قرار داده و در استان مذاکره کردند که تعطیل و اشیاء آن به استان منتقل شود. متاسفانه این امر نامیمون اتفاق افتاد و موزه به کرمانشاه منتقل شد.

در این میان، تلاش جامعه هنرمندان اسلام آباد غرب برای احیای موزه شهرستان و باز گرداندن اشیاء آن به شرایط کرونایی برخورد و حسب قول مسئولان انجام آن به دوران پس از کرونا موکول شد. در دو سال گذشته به صورت مداوم پیگیری هایی از طرف جامعه هنرمندان، جناب آقای کرمی فرماندار شهرستان، آقای کیانی (رئیس میراث پیشین) و آقای علی یاری رئیس میراث فعلی شهرستان برای بازگردانی آثار موزه و احیای آن صورت گرفت و فرمانداری هم که مالکیت ساختمان موزه را دارا می باشد حاضر به واگذاری بلندمدت آن به میراث شد. البته تا زمانی که میراث اعتبار تأسیس موزه در شهرستان را پیدا نماید.

خوشبختانه امروز این اتفاق مهم رقم خورد و فرماندار فرهنگ دوست شهرستان با تفاهم نامه ده ساله ساختمان مذکور را به موزه شهرستان واگذار کرد تا بعد از چندین سال موزه اسلام آباد صاحب خانه شود.

کد خبر 2754998

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha