«نون خ» ظرفیتی بزرگ برای توسعه گردشگری در مناطق کردنشین است

سرویس کرمانشاه _ مدیرکل میراث فرهنگی و گردشگری استان کرمانشاه اظهار داشت: سریال پربیننده «نون خ» یک ظرفیت بزرگ برای توسعه گردشگری در مناطق کردنشین غرب کشور است.

امید قادری در گفتگو با خبرنگار کردپرس اظهار داشت: در همه جای دنیا، کشورها در قالب فیلم ها و سریال‌های جذاب به معرفی جاذبه های طبیعی، فرهنگی و تاریخی خود می پردازند و از این طریق گردشگران را به سفر به آن مناطق ترغیب می کنند.

وی افزود: در استان کرمانشاه قبلا از شیوه‌هایی معمول مانند تهیه بروشور و کلیپ برای معرفی جاذبه های گردشگری استفاده می‌شد و برای اولین بار به دنبال استفاده از ظرفیت سریال‌های شبکه‌های سراسری رفتیم.

مدیرکل میراث فرهنگی و گردشگری استان کرمانشاه گفت: هنگامی که سریال نون خ ۲ که پخش شد؛ با توجه به ویژگی های این سریال، تصمیم گرفتیم مقدمات ساخت سریال نون خ 2 با محوریت معرفی جاذبه های گردشگری کرمانشاه را در استان فراهم کنیم.

وی ادامه داد: خوشبختانه با کمک ها و حمایت‌های استاندار کرمانشاه، فرصت و ظرفیتی فراهم شد تا از طریق این سریال پربیننده، مردم ایران با کرمانشاه به عنوان یک مقصد گردشگری آشنا شوند و با آثار تاریخی، طبیعی، بومگردی‌ها و اکوتوریسم و مناطق روستایی استان آشنایی بیشتری پیدا کنند.

قادری با تاکید بر اینکه اگر کشور درگیر بحران کرونا نبود، در نوروز 1400 شاهد یک رکوردشکنی تاریخی در آمار گردشگران بودیم در ادامه اظهار داشت: با این وجود در تعطیلات نوروزی شاهد حضور بیش از 900 هزار بازدید کننده از اماکن طبیعی و تاریخی استان بودیم و این یک رکورد بود که بخش زیادی از این اتفاق به دلیل همین تبلیغاتی بود که در سریال نون خ 2 صورت گرفته بود.

وی همچنین به افزایش سرمایه گذاری‌های حوزه گردشگری در استان کرمانشاه اشاره کرد و گفت: قبل از سال ۹۷ تنها شش پروانه بومگردی در استان وجود داشتیم ولی اکنون نزدیک به ۶۰ پروانه بهره برداری داریم و به همین تعداد نیز طرح های بومگردی در دست ایجاد و یا در مرحله دریافت موافقت اصولی داریم. همچنین در بخش غیررسمی هم تعداد زیادی اماکن در قالب خانه مسافر در حال ساماندهی هستند.

مدیرکل میراث فرهنگی و گردشگری استان کرمانشاه یادآور شد: گنجانده شدن جاذبه‌های شاخص گردشگری استان کرمانشاه سریال نون خ ۲ با هماهنگی میراث فرهنگی بود که در تصاویر تیتراژ و یا از طریق لوکیشن ها و یا صحنه های مختلف به نمایش درآمد ولی مباحثی که در مورد گویش ها و دیالوگ های این سریال مطرح شد مربوط به خود صداوسیما است.

وی افزود: نقدهای زیادی در حین پخش سریال نون خ ۲ مطرح شده که برخی از سر دلسوزی و دغدغه و بخشی واقعا با قصد تخریب مطرح شد و متاسفانه آنقدر این حاشیه ها برجسته شد که تا حدودی موضوع اصلی را به حاشیه رفت. ولی با این وجود در سطح ملی اکثریت بینندگان به تحسین زیبایی های کرمانشاه پرداختند.

قادری در مورد همکاری با نون خ ۳ گفت: با جوسازی هایی که علیه نون خ ۲ به وجود آمد، ادامه همکاری ها متوقف شد ولی با صحبت هایی که با تهیه کننده سریال صورت گرفت باز هم کرمانشاه در سریال نون خ 3 نمود داشت و در تیتراژ قسمت پایانی به شکل ویژه بسیاری از جاذبه‌های گردشگری استان کرمانشاه به نمایش گذاشته شد.

وی با اشاره به اینکه نون خ پرمخاطب ترین سریال تلویزیونی در ایران است در ادامه گفت: این سریال علاوه بر پخش تلویزیونی، در شبکه های اجتماعی هم بازتاب گسترده‌ای داشته، سکانس هایی از این سریال مرتبط با مسائل روز در شبکه های اجتماعی در حال چرخش است.

مدیرکل میراث فرهنگی و گردشگری استان کرمانشاه تاکید کرد: این سریال یک ظرفیت بزرگ برای مناطق کردنشین است و امیدواریم همکاری ها با سازندگان این سریال تداوم یابد.

کد خبر 7508

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha