اوزگور اوزل رهبر CHP: مُرده ها چگونه رای داده اند؟

سرویس ترکیه - اوزگور اوزل، رهبر CHP، به همراه شماری از اعضای حزب در اعتراض به تقلب گسترده AKP در انتخابات شهر ختای و رای گیری از جانباخته های زلزله، به ساختمان هیات عالی انتخابات رفت.

به گزارش کردپرس، اوزگور اول رهبر حزب جمهوری خواه خلق (CHP) در اعتراض به اعطای حق شهرداری  به نامزد حزب عدالت و توسعه (AKP) در شهر زلزله زده ختای، به همراه شماری از اعضا و مقامات حزب خود به ساختمان هیات عالی انتخابات (YSK) مراجعه کرد. اوزل در کنفرانس خبری در مقابل این ساختمان پرسید که چگونه مردگان توانسته اند رای بدهند؟

حزب جمهوری خواه خلق که در انتخابات 31 مارس با پیروزی قاطع بیشترین شمار شهرداری های مراکز استان ها را در سطح ترکیه به دست آورد، در استان ختای با اختلاف 2 هزار و 732 رای در جایگاه دوم پس از AKP قرار گرفت. این حزب پس از اعلام نتایج انتخابات به نتیجه انتخابات در ختای اعتراض کرده و خواستار تجدید نظر هیات عالی انتخابات شده بود بوو، با این حال هیات عالی انتخابات پیش از به نتیجه رسیدن این شکایت حکم شهرداری ختای را به نامزد AKP تحویل داد.

اوزگور اوزل رهبر CHP: مُرده ها چگونه رای داده اند؟

اوزگور اوزل که منصور یاواش شهردار آنکارا و شماری از مقامات این حزب او را همراهی می کردند به دلیل عمل جراحی تارهای صوتی قادر به سخن گفتن نبود و بیانیه او از سوی همراهانش خوانده شد. گل جیفتچی یکی از معاونان اوزل با خواندن اظهارات اوزل اعلام کرد که CHP دو خواسته از هایت عالی انتخابات دارد. اول بازشماری کامل آرا در ختای و دوم تحقیق درباره 3 هزار و 389 رای دهنده که پیشتر در زمین لرزه ختای جان خود را از دست داده اند. او گفت: علاوه بر این ها ما خواستار این هستیم که بدانیم این شهروندان که پیشتر مرده اند چگونه رای داده اند. ما اعتقاد داریم که تشکیلاتی انتخاباتی وجود دارد که بر خلاف قانون رفتار می کند. بنابراین ما خواستار لغو نتایج انتخابات در ختای هستیم.

شمار زیادی از شهروندان عادی و طرفداران CHP نیز در این تجمع در مقابل ساختمان  YSK  شرکت کرده و از لغو شدن نتایج انتخابات در ختای حمایت کردند.

نمایندگان CHP همچنین خواستار لغو نتایج انتخابات در شهر پینار باشی استان قیصریه و بازشماری آرا در شهر کوتاهیه شدند.

کد خبر 2769135

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha