مردم غزه می گویند چرا ترکیه رابطه تجاری خود را با اسرائیل قطع نمی کند؟ + فیلم

سرویس ترکیه - یک پزشک اهل ترکیه که به طور داوطلبانه به غزه اعزام شده است، از نارضایتی مردم غزه از تداوم روابط تجاری ترکیه با اسرائیل خبر داد.

به گزارش کردپرس، دکتر تانر کاماجی پزشک اهل ترکیه که به طور داوطلبانه برای درمان زخمی ها به غزه اعزام شده است، در یک مصاحبه مطبوعاتی از نارضایتی مردم غزه از دولت ترکیه به دلیل تداوم روابط تجاری این کشور با رژیم صهیونیستی خبر داد.

او در سخنان خود گفت: «ساکنان غزه به برادران و خواهران خود در ترکیه سلام فرستادند اما گفتند که از دولت ترکیه رنجیده خاطر هستیم. آنها می پرسند چرا ترکیه در این جنگ در کنار ما نیست؟  چرا برای متوقف کردن این جنگ کاری نمی کنند؟ چرا ترکیه دست کم روابط تجاری خود را با اسرائیل قطع نمی کند؟ چرا سبزیجات و میوه ها از ترکیه برای کسانی ارسال می شود که به ما گرسنگی می دهند؟»

دکتر کاماجی افزود: « مردم غزه از من می پرسند: "در حالی که بمب‌های فولادی از سوی اسرائیل به سر ما می بارد، چرا دولت ترکیه به اسرائیل فولاد صادر می کند؟" من گلایه های زیادی از سوی مردم غزه شنیده‌ام و می خواستم در همین فرصت بخشی از آن را نیز با شما در میان بگذارم.»

مردم غزه می گویند چرا ترکیه رابطه تجاری خود را با اسرائیل قطع نمی کند؟ + فیلم

این پزشک اهل ترکیه که به تازگی برای درمان مجروحان به منطقه جنگی غزه اعزام شده است، در گزارشی مفصل از وضعیت بسیار وخیم بیمارستان ها در غزه خبر داده و نوشته است که از 35 بیمارستانی که پیش از جنگ در منطقه وجود داشته تقریبا هیچ بیمارستان سالمی باقی نمانده و هیچ مرکز پزشکی ای قادر به ارائه خدمات به بیماران و مجروحان نیست. 

او افزوده است که از این همه بیمارستان در حال حاضر تنها 4 بیمارستان آن هم در جنوب غزه فعال هستند که تنها در 2 مورد از آنها می توان عمل جراحی انجام داد. بساری از پزشکان غزه نیز از سوی نیروهای اسرائیلی کشته شده یا اسیر گرفته شده اند و از بسیاری از آنها هیچ خبری در دست نیست. حتی معلوم نیست زنده هستند یا مرده.

مردم غزه می گویند چرا ترکیه رابطه تجاری خود را با اسرائیل قطع نمی کند؟ + فیلم

مردم غزه می گویند چرا ترکیه رابطه تجاری خود را با اسرائیل قطع نمی کند؟ + فیلم مردم غزه می گویند چرا ترکیه رابطه تجاری خود را با اسرائیل قطع نمی کند؟ + فیلم

گفتنی است، سه روز پیش (سوم آوریل) نیز تصاویری از کشتی باری ترکیه به نام «اینگا آ» منتشر شد که در حال بازگشت از بندر اشدود در اسرائیل به سوی بندر مرسین ترکیه بود.

همچنین هفته گذشته روزنامهٔ روشنگری اسرائیل نیز در خبری نوشت: «ترکیه به اسرائیل گفته است که حملات لفظی اردوغان علیه نتانیاهو مربوط به (تبلیغات برای) انتخابات بوده است. آنکارا خواهان بهبود روابط با تل‌آویو پس از انتخابات است.»

کد خبر 2769048

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha