انتخابات شهرداری زادگاه اوجالان تکرار می شود

سرویس ترکیه - با پذیرفته شدن شکایت AKP نتایج انتخابات خلفتی باطل اعلام شده و یک بار دیگر انتخابات تکرار خواهد شد.

به گزارش کردپرس، با پذیرفته شدن شکایت حزب عدالت و توسعه (AKP) از سوی هیات عالی انتخابات، قرار بر تکرار انتخابات شهرداری در شهرستان خلفتی استان ریحا (اورفا) گرفته شد.

حزب برابری و دموکراسی خلق ها (دم پارتی) موفق شده بود که با اختلاف 906 رای پیروز انتخابات شهرداری در شهرستان خلفتی زادگاه عبدالله اوجالان رهبر در بند حزب کارگران کردستان (PKK) شود. با این حال AKP در دوم آوریل به بهانه تقلب در انتخابات و وجود شمار آرای باطله بالا به هیات عالی انتخابات محلی شکایت کرد. پس از رد درخواست AKP در هیات محلی، AKP به هیات استانی مراجعه کرد و هیات استانی نیز با پذیرش شکایت AKP تصمیم بر برگزاری مجدد انتخابات شهرداری در خلفتی گرفت.

انتخابات شهرداری زادگاه اوجالان تکرار می شود

 عمر اوجالان نماینده مجلس از حوزه اورفا با شرکت در تجمع اعتراضی در واکنش به این تصمیم آن را نتیجه شکست آشکار AKP در اورفا و خلفتی توصیف کرد و گفت با وجود همه کارشکنی ها و تقلب ها باز هم دم پارتی با تفاوت آؤای بالا پیروز انتخابات شد. با این حال آنها تصمیم بر تکرار انتخابات گرفته اند. اما ما باز هم پیروز این میدان خواهیم بود.

انتخابات شهرداری زادگاه اوجالان تکرار می شود

محمت قاراییلان یکی از شهرداران خلفتی نیز در سخنانی این تصمیم را تلاش حزب حاکم برای غصب اراده مردم دانست و گفت در روز انتخابات نامزد AKP و دار و دسته او از هیچ کاری از جمله ضرب و شتم رای دهندگان و نمایندگان احزاب پای صندوق های رای فروگذار نکردند. با این حال ما پیروز انتخابات شدیم. مردم ما نگران نباشند. ما هرگز امید خود را از دست نداده و دست از مقاومت نخواهیم کشید.

انتخابات شهرداری زادگاه اوجالان تکرار می شود

این تجمع با شعار های «کردستان، گورستان فاشیستان و مقاومت سرآغاز پبروزی است» به پایان رسید.

کد خبر 2769023

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha