پیدا شدن جسد یکی از کارگران معدن طلای ارزنجان دو ماه پس از ریزش آن

سرویس ترکیه - جسد یکی از 9 کارگر معدن طلای ارزنجان 2 ماه پس از حادثه ریزش این معدن پیدا شد.

به گزارش کردپرس، در حالی که نزدیک به دو ماه از حادثه ریزش معدن طلای چوپلر در نزدیکی شهرستان ایلیچ در استان ارزنجان ترکیه بر اثر رانش زمین در این منطقه می گذرد، آلپارسلان بایراکتار، وزیر انرژی و منابع طبیعی این کشور از پیدا شدن جسد یکی از 9 کارگر مدفون شده زیر آوار خبر داد.

آلپارسلان بایراکتار، وزیر انرژی و منابع طبیعی با بیان این که جسد یکی از کارگران معدن چوپلر پیدا شده است، از تداوم عملیات جستجو برای یافتن جسد 8 کارگر دیگر این معدن خبر داد.

پیدا شدن جسد یکی از کارگران معدن لیجیک دو ماه پس از ریزش آن

پیدا شدن جسد یکی از کارگران معدن لیجیک دو ماه پس از ریزش آن

گفتنی است، روز سه شنبه 13 فوریه بر اثر رانش زمین در معدن طلای چوپلر در نزدیکی شهرستان ایلیچ در استان ارزنجان ترکیه دست کم 9 کارگر زیر خروارها خاک مدفون شدند، همچنین جریان رود صبرلی به سمت فرات به دلیل احتمال نشت سم سیانید بسته شد.

کارشناسان محیط زیست نسبت به ریخته شدن سم سیانید که در جریان پردازش طلا مورد استفاده قرار می گیرد، به جریان رود منتهی به فرات هشدار داده و گفته اند که این اتفاق به معنای پایان زندگی در حواشی فرات است. با این حال وزارت محیط زیست و شهرسازی ترکیه اعلام کرد که در نمونه های گرفته شده از رودهای صبرلی و چوپلر که به فرات می ریزند، آلودگی مشاهده نشده است.

پس از ریزش معدن چوپلر  4 تن از مدیران میدانی مسئول این معدن به دستور دادستانی ارزنجان بازداشت شدند.

کد خبر 2769054

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha