شماره جدید نشریه «ژن» با موضوع ویژه کشتار زنان منتشر شد

سرویس ترکیه - پنجاه و هشتمین شماره نشریه ژن با توجه ویژه به موضوع کشتار زنان در ترکیه و اهمیت شهرداری ها  و مدیریت های محلی در پیشگیری از خشونت علیه زنان منتشر شد.

به گزارش کردپرس، در حالی که در سه ماهه نخست سال جاری میلادی دست کم قتل 97 زن در ترکیه رسانه ای شد، پنجاه و هشتمین شماره نشریه «ژن» (Jin Dergisi)، یکی از ویژه نامه های روزنامه ینی یاشام، با توجه ویژه به موضوع کشتار زنان در ترکیه و اهمیت شهرداری ها و مدیریت های محلی در پیشگیری از خشونت علیه زنان منتشر شد.

در این شماره هولیا عثمان آغا اوغلو با مقاله ای با عنوان  «زن کشی: اتحاد مرد- خانواده- دولت» به سکوت در برابر کشتار زنان و عدم توجه دولت به موضوع زن کشی پرداخته است. 

اویا آچان در مقاله ای با عنوان «قاتلان زنان شما هستید» ضمن بررسی دلایل زن کشی بر لزوم آموزش دفاع شخصی که باید در برابر خشونت و کشتار زنان شکل گیرد، تمرکز کرده است.

یوکسل موتلو در مقاله خود با عنوان «مدیریت های محلی می توانند از زن کشی پیشگیری کنند» توجه خود را به اهمیت و کارکرد نهادهای محلی در توقف و جلوگیری از خشونت و قتل علیه زنان جلب کرده است.

ابرو گونای نماینده مجلس، در مقاله خود با عنوان «زندگی صورتی در سریال های تلویزیونی» از رویکرد رسانه های مردانه به دلیل عادی سازی خشونت و قتل علیه زنان انتقاد کرده است.

سارا آکتاش در مقاله خود با عنوان «داستان آزادی در کردستان» به مبارزه زنان کرد و نقش آنها در جنبش های اجتماعی پرداخته است.

شماره جدید نشریه «ژن» با موضوع ویژه کشتار زنان منتشر شد

در این شماره می خوانید:

*زن کشی: اتحاد مرد-خانواده-دولت/هولیا عثمان آغا اوغلو
 
* شما قاتل زنان هستید! / اویا آچان
 
* مدیریت های محلی می توانند از زن کشی پیشگیری کنند/  یوکسل موتلو
 
* زندگی صورتی در سریال های تلویزیونی / ابرو گونای
 
* کسانی که وعده های رنگارنگ می دهند از صحنه تاریخ پاک کن / حبیبه ارن
 
* ما مبارزه خود را گسترش خواهیم داد / گلبهار گوزل- انجمن زنان میموزا
 
* داستان آزادی در کردستان / سارا آکتاش

لازم به ذکر است که نشریه ژن یکی از ویژه نامه های روزنامه ینی یاشام (زندگی نو) است که به طور هفتگی در روزهای یکشنبه منتشر شده و به طور رایگان در پایگاه اینترنتی این روزنامه قابل دسترسی است. این نشریه پیشتر به نام «قادین» از سوی ینی یاشام منتشر می شد. روزنامه ینی یاشام روزنامه ای کردی - ترکی است و به موضوعات مربوط به کردها و اقلیت های دیگر در ترکیه می پردازد. روزنامه نگارهای این روزنامه همگی از شهروندان کرد ترکیه هستند.

کد خبر 2769140

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha