امضای تفاهم نامه 2.5 میلیون دلاری با سرمایه‌گذار عراقی

سرویس کرمانشاه _ مدیر اجرایی منطقه آزاد قصرشیرین از امضای تفاهم‌نامه‌ سرمایه‌گذاری 2.5 میلیون دلاری میان منطقه آزاد قصرشیرین و یک سرمایه‌گذار از اقلیم کردستان عراق خبر داد.

به گزارش کردپرس و به نقل از فرینا، نادر نادری در حاشیه برگزاری چهارمین نمایشگاه اختصاصی جمهوری اسلامی ایران در سلیمانیه عراق گفت: در این نمایشگاه که از تاریخ 11 الی 15 مهر 1402 در سلیمانیه عراق در حال برگزاری است خوشبختانه تفاهم‌نامه‌ای با یکی از فعالان اقتصادی اقلیم کردستان به ارزش دو و نیم میلیون دلار به امضاء رسید.

نادری با بیان اینکه این توافقنامه با حضور قائم مقام دبیرخانه شورایعالی مناطق آزاد ایران و  سرکنسول جمهوری اسلامی ایران در سلیمانیه عراق منعقد شد افزود:‌ یک کارخانه فرآوری قیر طبیعی و یک کارخانه بشکه‌سازی قیر به عنوان مکمل در ایجاد زنجیره تأمین با اشتغال‌زایی 120 نفر توسط این سرمایه‌گذار در محدوده منطقه آزاد قصرشیرین در مرز پرویز خان احداث خواهد شد.

‌ با تصویب مجمع تشخیص مصلحت نظام، قصرشیرین 15 اردیبهشت سال گذشته به صورت رسمی منطقه آزاد تجاری شد.

شهرستان مرزی قصرشیرین با بیش از 27 هزار نفر جمعیت در غرب کرمانشاه، با عراق 186 کیلومتر مرز مشترک دارد که در امتداد این مرز، 2 معبر رسمی پرویزخان و خسروی قرار دارد که مبادلات اقتصادی، تجاری و صادرات کالا به اقلیم کردستان و حکومت مرکزی عراق از این 2 مرز انجام می‌شود.

مرز خسروی در 20 کیلومتری قصرشیرین دارای بزرگترین پایانه زمینی بین المللی خاورمیانه است.

مرز رسمی پرویزخان در شهرستان قصرشیرین به صورت رسمی در سال 86 تاسیس و راه اندازی شد که هم مرز با اقلیم کردستان عراق و در همسایگی استان سلیمانیه قرار دارد.

هم اکنون عمده کالاهای صادراتی از مرز رسمی پرویزخان قصرشیرین با مناطق کردنشین عراق به ویژه شهرهای کلار، سلیمانیه، موصل، خانقین و کرکوک در بخش مرکزی این کشور انجام می‌شود.

کد خبر 2761687

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha