دستگاه‌های خدمات‌رسان برای تامین زیرساخت‌های منطقه آزاد، اقدام کنند

سرویس کرمانشاه _ دکتر نادر نادری گفت: پنج الزام قانونی برای خدمات‌رسانی و ایجاد زیرساخت منطقه آزاد قصرشیرین توسط دستگاه‌های خدمات رسان وجود دارد و این دستگاه ها باید هر چه سریع تر نسبت به تامین زیرساخت های این منطقه اقدام کنند.

به گزارش کردپرس؛ نشست مدیر اجرایی منطقه آزاد قصرشیرین با مدیران دستگاه‌های اجرایی و مرتبط با ایجاد زیرساخت های این منطقه شامل شرکت آب منطقه ای، شرکت برق منطقه ای، شرکت گاز استان، اداره کل منابع طبیعی و آبخیزداری استان، نظارت  گمرکات استان، اداره کل ارتباطات و فناوری اطلاعات و جهاد کشاورزی استان در سالن جلسات سازمان مدیریت و برنامه‌ریزی استان کرمانشاه برگزار شد. 

در این نشست دکتر نادری با ارائه گزارشی پیرامون کارها و فعالیت های صورت گرفته در این منطقه، اظهار کرد: تدوین طرح جامع منطقه آزاد تاکنون 46 درصد پیشرفت داشته و با پیگیری هایی که انجام شده، امیدواریم این طرح زودتر از موعد مقرر به اتمام برسد.

وی در ادامه به وجود 5 الزام و مستند قانونی برای خدمات‌رسانی و ایجاد زیرساخت‌های منطقه آزاد توسط دستگاه‌های خدمات‌رسان دولتی اشاره کرد و افزود: بر اساس ماده 23 قانون برنامه پنج ساله ششم توسعه، ماده 54 قانون احکام دائمی برنامه های توسعه کشور، ماده 81 قانون الحاق برخی مواد به قانون تنظیم بخشی از مقررات مالی دولت و همچنین بند ب ماده 2 و بند 3 ماده 4 آیین نامه چگونگی ایجاد مناطق آزاد تجاری – صنعتی، وزارتخانه های نیرو، نفت، راه و شهرسازی و ارتباطات و فناوری اطلاعات مکلف هستند نسبت به تأمین آب، برق، گاز، راه و امکانات مخابراتی شهرک ها و نواحی صنعتی و مناطق اقتصادی تا درب ورودی واحدهای صنعتی مستقر در این نواحی و مناطق اقدام نمایند.

مدیر اجرایی منطقه آزاد قصرشیرین در ادامه از مدیران دستگاه‌های خدمات‌رسان و سازمان مدیریت و برنامه‌ریزی استان درخواست کرد با توجه به اهمیت شکل‌گیری منطقه آزاد قصرشیرین و اثرات مثبت آن در محرومیت‌زدایی و اشتغالزایی در سطح استان کرمانشاه وارد عمل شده و حمایت‌های لازم را به منظور ایجاد زیرساخت‌های منطقه به عمل آورند.

در ادامه این نشست، رئیس سازمان مدیریت و برنامه ریزی استان ضمن ارائه توضیحات لازم در خصوص پیامدهای ارزشمند شکل‌گیری منطقه آزاد قصرشیرین و تأثیر آن در اشتغالزایی و رونق اقتصادی استان، از مدیران حاضر در جلسه تقاضا کرد با تشکیل جلسات مورد نیاز و انجام کارشناسی های لازم، نیازمندی های واقعی و میزان اعتبارات هرکدام از زیرساخت‌ها را احصاء و در جهت جذب اعتبار تلاش و همکاری نمایند.

نوروزی همچنین اظهار کرد: یکی از اصلی ترین موارد مورد تقاضا در سفر دوم رییس جمهور به استان کرمانشاه جذب اعتبار جهت اجرای زیرساخت منطقه آزاد قصرشیرین خواهد بود .

در ادامه این جلسه مدیران دستگاه ها و سازمان های حاضر در این نشست به طرح دیدگاه های خود پرداختند و برای تامین این زیرساخت ها اعلام آمادگی کردند.

کد خبر 2756637

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha