حضور منطقه آزاد قصرشیرین در نمایشگاه بین المللی سلیمانیه

سرویس کرمانشاه _ منطقه آزاد تجاری _ صنعتی قصرشیرین به عنوان تنها نماینده مناطق آزاد جدید هفتگانه کشور، در نمایشگاه بین‌المللی سلیمانیه در اقلیم کردستان حضور یافت.

مدیر اجرایی منطقه آزاد در گفتگو با خبرنگار کردپرس؛ با اعلام این خبر افزود: با توجه به‌ تأکید ویژه استاندار کرمانشاه نسبت به معرفی ظرفیت‌های منطقه آزاد در بعد ملی و بین‌المللی، با یک برنامه‌ریزی مناسب و با هدف‌گذاری‌های مشخص در نمایشگاه بین‌المللی سلیمانیه حضور پیدا کردیم.

وی افزود: در این نمایشگاه که به صورت تخصصی از ۲۶ لغایت ۲۹ مرداد ماه ۱۴۰۲ در حوزه گردشگری در حال برگزاری است، هفت منطقه آزاد کیش، قشم، چابهار، اروند، ماکو، ارس و انزلی حضور دارند که از بین مناطق هفتگانه جدید نیز تنها منطقه آزاد قصرشیرین در این نمایشگاه حضور پیدا کرده است.

 دکتر نادری معرفی ظرفیت‌ها و پتانسیل‌های دو مرز رسمی و مهم خسروی و پرویزخان و ارائه ۶۶ فرصت سرمایه‌گذاری مطالعه شده به سرمایه‌گذاران و فعالان اقتصادی شرکت‌کننده در این همایش به ویژه سرمایه گذاران اقلیم کردستان را از جمله اهداف حضور در این نمایشگاه عنوان کرد.

حضور منطقه آزاد قصرشیرین در نمایشگاه بین المللی سلیمانیه

 وی گفت: این اولین حضور منطقه آزاد قصرشیرین در یک نمایشگاه بین‌المللی در خارج از کشور است و قبل از این در نمایشگاه بین‌المللی تهران هم حضور پیدا کرده بودیم.

حضور منطقه آزاد قصرشیرین در نمایشگاه بین المللی سلیمانیه


گفتگوهای دوجانبه در حوزه سرمایه‌گذاری و حضور در پنل‌های تخصصی

مدیر اجرایی منطقه آزاد قصرشیرین در ادامه عنوان کرد: در حاشیه این نمایشگاه همچنین دیدارهای دوجانبه‌ای با شرکت‌های سرمایه‌گذاری مختلف در اقلیم کردستان برگزار شد و ظرفیت‌های مهم دو مرز رسمی و پررونق خسروی و پرویزخان و فرصت‌های طلایی سرمایه‌گذاری در آنها به سرمایه‌گذاران معرفی گردید.

 وی گفت: ایجاد کلینیک‌های تخصصی پزشکی، گردشگری آموزشی، ایجاد پردیس بین‌الملل دانشگاهی و مجموعه سوارکاری و پرورش اسب نژاد کرد در منطقه آزاد قصرشیرین از جمله پیشنهادهای مطرح شده در این نشست‌ها در حوزه گردشگری بود و همچنین آمادگی کامل منطقه آزاد برای پذیرش سرمایه‌گذاران در این زمینه‌ها و دیگر فرصت‌های سرمایه‌گذاری در بخش‌های صنعتی، خدماتی و کشاورزی اعلام شد.

حضور منطقه آزاد قصرشیرین در نمایشگاه بین المللی سلیمانیه

دیدار با سرکنسول ایران در سلیمانیه

دکتر نادری در ادامه گفت: در حاشیه نمایشگاه بین‌المللی گردشگری سلیمانیه، یک نشست کاری  با سرکنسول جمهوری اسلامی ایران در سلیمانیه با حضور دکتر عبدالملکی مشاور رئیس جمهور و دبیر شورایعالی مناطق آزاد کشور داشتیم.
 
وی افزود: در این دیدار که در محل کنسول‌گری ایران صورت گرفت علاوه بر تشریح ویژگی‌های ممتاز منطقه آزاد قصرشیرین برای سرمایه‌گذاری، از سرکنسول ایران در سلیمانیه درخواست شد تا ظرفیت‌ها و ویژگی‌های منحصر به فرد این منطقه و فرصت‌های سرمایه‌گذاری آن را به سرمایه‌گذاران اقلیم کردستان معرفی کرده و به فراهم شدن زمینه حضور سرمایه‌گذاران کمک کند.

مدیر اجرایی منطقه آزاد عنوان کرد: تلاش می‌کنیم در اولین فرصت ممکن نسبت به برگزاری همایش فرصت‌های سرمایه‌گذاری منطقه آزاد قصرشیرین اقدام کنیم و از سرمایه‌گذاران اقلیم کردستان هم برای شرکت در همایش مذکور دعوت به عمل خواهد آمد.

وی در بخش دیگری از سخنانش آمادگی منطقه آزاد قصرشیرین برای ایجاد منطقه آزاد تجاری مشترک با اقلیم کردستان را اعلام کرد و خواستار پیگیری  کنسول‌گری جمهوری اسلامی ایران در این زمینه شد.

کد خبر 2759709

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha