۱۳ فروردین ۱۴۰۳ - ۰۱:۱۴

حزب جمهوری خواه خلق پیروز انتخابات محلی ترکیه شد

اکرم امام اوغلو و منصور یاواش دو شهردار محبوب CHP پیروز قطعی استانبول و آنکارا
حزب جمهوری خواه خلق پیروز انتخابات محلی ترکیه شد

سرویس ترکیه - حزب جمهوری خواه خلق پیروزی قطعی انتخابات شهرداری ها در استان های استانبول، آنکارا، ازمیر و استان های غربی ترکیه را به دست آورد.

به گزارش کردپرس، شمارش 80 درصد آرا در سراسر ترکیه به پایان رسید. نتایج حاکی از پیروزی قطعی حزب جمهوری خواه خلق ها (CHP) در استان های غربی ترکیه از جمله، آنکارا، استانبول، ازمیر، مرسین و شماری دیگر از استان ها  است.

اکرم امام اوغلو شهردار محبوب استانبول با 50.2 درصد آرا رقیب خود مراد کوروم از AKP با 40 درصد آرا را شکست داد.

در آنکارا منصور یاواش شهردار CHP، با 60 درصد آرا رقیب خود تورگوت آلیتنوک از AKP را با 32 درصد آرا شکست داد.

حزب جمهوری خواه خلق، در شهرهای بالیک اسیر، بورسا، چاناق قلعه، ادیرنه، کرکلارئلی، تکیرداغ، یالوا، ارمیر، مرسین و شماری دیگر از شهرهای ترکیه پیروز انتخابات شد.

حزب جمهوری خواه خلق همچنین دو استان اردهان و آدی یامان را در کردستان ترکیه از آن خود کرد. 

اوزگور اوزل رهبر CHP در سخنرانی خود از همه مردم ترکیه تشکر کرد. او همچنین به  انتقال نظامیان به شهرهای مختلف کردستان ترکیه برای تغییر در نتایج آرا واکنش نشان داد و گفت: «این کار دولت هم مثل برکناری شهرداران منتخب مردم کاری ناپسند است.»

حزب جمهوری خواه خلق پیروز انتخابات محلی ترکیه شد

اکرم امام اوغلو شهردار محبوب استانبول و منصور یاواش شهردار آنکارا نیز در سخنرانی های خود این پیروزی را به مردم ترکیه تبریک گفتند و اعلام کردند که به طور مساوی به همه مردم از هر عقیده و ایدئولوژی به طور برابر خدمت رسانی خواهند کرد.

اردوغان که ساعت ها از او خبری نبود در ساعت 30 دقیقه بامداد برای سخنرانی به ساختمان حزب خود رفت.

شکست قطعی این انتخابات پس از اردوغان، تعلق داشت به حزب خوب و رهبر آن مرال آکشنر. این حزب در هیچ استانی پیروزی به دست نیاورد. شمار زیادی از سیاستمداران برجسته و مقامات این حزب خواستار استعفای آکشنر از ریاست حزب خوب شدند.

کد خبر 2768825

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha