۱۴ فروردین ۱۴۰۳ - ۱۴:۴۲
حق انتخاب شدن شهردار وان ملغی شد

سرویس ترکیه - حق انتخاب شدن عبدالله زیدان شهردار منتخب وان از سوی دادگستری ملغی اعلام شد. 

به گزارش کردپرس، حزب برابری و دموکراسی خلق (دم پارتی)، موفق شد شهرداری هر 14 شهر استان وان را در انتخابات 31 مارس از آن خود کند. با این حال تنها یک روز پس از انتخابات خبر لغو حق انتخاب شدن عبدالله زیدان شهردار پیروز وان و همبندی سابق صلاح الدین دمیرتاش از سوی دادگستری منتشر شد. 

هیأت اجرایی مرکزی دم پارتی، با انتشار بیانیه ای از پیروزی این حزب در کلان شهر وان و 13 شهرداری دیگر این استان در انتخابات 31 مارس خبر داد. دم پارتی در بیانیه خود پیروزی در همه 14 شهر استان وان را یک پیروزی نادر توصیف کرد. 

در این بیانیه، درباره لغو حق انتخاب شدن زیدان از سوی دادگستری آمده است: «همانطور که مشخص است، عبدالله زیدان، شهردار کلان شهر وان، تمامی مراحل قانونی را تکمیل و به شورای عالی انتخابات (YSK) مراجعه کرد و نامزدی او توسط YSK پذیرفته شد. زیدان با حمایت اکثریت مردم وان انتخاب شده است.

با این حال روز جمعه 29 مارس، 5 دقیقه مانده به پایان روز کاری و دو روز مانده به برگزاری انتخابات، وزارت دادگستری با رای و نامه اداری نامزدی زیدان را ملغی اعلام کرد.»

این تصمیم دقیقا از سوی همان دادگاهی گرفته شده است که پیشتر حکم بر صلاحیت زیدان برای نامزدی در انتخابات را صادر کرده بود. دم پارتی این تصمیم را محصول توافقی بر سر نادیده گرفتن خواست و اراده مردم در کردستان ترکیه توصیف کرد.

دم پارتی از حکومت ترکیه خواست تا به خواست و انتخاب مردم احترام بگذارد و اعلام کرد که با تمام نیرو در برابر این تصمیم ایستادگی خواهد کرد.

کد خبر 2768895

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha