اولین انتقام اردوغان از کردها: ارتفاعات شرناخ، ئامد، سیرت و جولمرگ بمباران شدند + فیلم

سرویس ترکیه - وزیر کشور ترکیه در اطلاعیه ای از بمباران هوایی ارتفاعات  شرناخ، ئامد، سیرت و جولمرگ خبر داد.

به گزارش کردپرس، علی یرلی کایا وزیر کشور ترکیه، با انتشار اطلاعیه ای از بمباران هوایی ارتفاعات  شرناخ، ئامد (دیاربکر)، سیرت و جولمرگ (حکاری) در جریان عملیاتی موسوم به «بوزدوغان-19» خبر داد. 

به نوشته TRT، از ارگان های رسمی حکومت ترکیه، در عملیات‌ سازماندهی شده با هماهنگی شعبه مبارزه با تروریسم فرماندهی کل ژاندارمری و سازمان اطلاعات در شرناخ، دیاربکر، سیرت و حکاری، هزار و 445 نیروی نظامی در قالب 107 تیم متشکل از تیم‌های عملیاتی ژاندارمری، کماندوها و گاردهای امنیتی شرکت کردند. 

یرلی‌کایا تصریح کرد، در سری عملیات‌ بوزدوغان-19 که در 4 استان، با هدف منهدم کردن تسلیحات، مهمات و مواد منفجره متعلق به سازمان تروریستی ترتیب یافت، 22 غار و پناهگاه (متعلق به PKK) منهدم شدند.

گفتنی است، در انتخابات شهرداری ها و مدیران محلی که روز گذشته در سراسر ترکیه برگزار شد، ائتلاف حاکم شکست نسبتا سنگینی را تجربه کرد. رجب طیب اردوغان، رئیس جمهور و رهبر حزب حاکم ترکیه (AKP) بسیاری از شهرداری های خود را در غرب و شرق ترکیه از دست داد. بسیاری از کارشناسان امروز در تحلیل های خود این شکست را مقدمه ای برای آغاز عملیات سنگین علیه جبهه کردها در کردستان ترکیه، عراق و سوریه اعلام کردند. 

صبح امروز نیز اخباری از استقرار نیروهای حزب دموکرات کردستان عراق (پارتی)، حزبی که بیشترین همکاری و نزدیکی را با اردوغان دارد، در جنوب منطقهٔ شلادزه در آمَدیه، بین کوه گاره و شلادزه، منتشر شد. 

منبع تصاویر: خبرگزاری آناتولی

کد خبر 2768844

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha