انتقال صنوف آلاینده قروه قطعی شد/مقاومت ها اثر ندارد

سرویس کردستان- حکم قطعی انتقال صنوف آلاینده و مزاحم شهری صادر و تا پایان تیرماه مهلت نهایی برای تخلیه شهر بوده و اعلام شده که اگر مقاومتی صورت گیرد برابر قانون برخورد خواهد شد.

به گزارش خبرنگار کردپرس، قرار بود دهم مرداد ماه سال گذشته تمامی صنوف آلاینده قروه به جایگاه تعیین شده خود یعنی شهرک تعمیرکاران بروند اما با گذشت نزدیک به این یک سال نه تنها این انتقال صورت نگرفت بلکه صاحبان صنوف در اقدامی غیرقانونی مغازه های خریداری شده در شهرک را در شبکه های اجتماعی برای فروش گذاشته اند! این در حالی است که طبق قانون خرید و فروش این مغازه ها غیرقانونی و تخلف محسوب می شود.

سال گذشته بود که رئیس اتحادیه تعمیرکاران خبر از آماده سازی شهرک تعمیرکاران داد و گفت که در صورت همکاری شهرداری و آماده کردن مسیر ورودی شهرک، باید در مرداد ماه تمام صنوف آلاینده منتقل شوند. تلاش «افشین مرادی» برای تکمیل مسیر ورودی ادامه داشت اما نه شهرداری آن زمان همکاری مناسبی کرد و نه دیگر دستگاه های متولی و همین باعث تأخیر در آماده کردن جاده ورودی شهرک شد.

انتقال صنوف آلاینده قروه قطعی شد/مقاومت ها اثر ندارد

این تأخیر در کار ادامه داشت تا اینکه در سال جاری با تغییر سرپرست شهرداری و فشار افکار عمومی کار آماده سازی کلید خورد.

در همین زمینه به گفته «مرادی» در این یک سال نه تنها مسیر ورودی بلکه سرویس های بهداشتی به همراه نانوایی و سوپرمارکتی هم جهت رفاه صنوف و مشتریانشان آماده شده اند.

او همچنین از هدایت آب های سطحی داخل شهرک و تکمیل فاضلاب و آسفالت هم خبر داد و تأکید کرد که تمامی امتیازات آب، برق و گاز به طور کامل دریافت شده است.

«مرادی» برای تسهیل کار گفت که با پیگیری مستمری که داشتیم دبیرخانه صنوف آلاینده در شهرداری تشکیل شده و شورا هم از بودجه امسال ده میلیارد تومان را برای تکمیل شهرک در نظر گرفته اند.

انتقال صنوف آلاینده قروه قطعی شد/مقاومت ها اثر ندارد

مطابق سخنان رئیس اتحادیه تعمیرکاران خرید و فروش مغازه ها شهرک غیرقانونی است چرا که این مغازه ها سند ندارند و تا زمانی که صنوف مستقر نشوند سندی به نام زده نمی شود و فعلاً سند به نام شرکت است.

آن طور که «افشین مرادی» می گوید سندها در حال تفکیک هستند و برای ۶۰۰ صنوفی که در شهرک مستقر شوند تک به تک به نامشان زده خواهد شد.

او در ادامه از صدور حکم انتقال قطعی توسط کمیسیون سازماندهی مشاغل و اصناف مزاحم و آلاینده شهری با امضای نماینده دادستانی خبر داد. در این حکم که در اسفند ماه سال گذشته با در نظر گرفتن ماده ۵۵ قانون شهرداری ها و به استناد مفاد ۱ و ۳ آئین نامه ساماندهی مشاغل و اصناف مزاحم شهری صادر شده، آمده است «نظر به اینکه عملیات ساخت شهرک تعمیرکاران و صنعتگران به اتمام رسیده، به موجب این حکم انتقال قطعی برای صنف تعمیرکاران خودرو و تمامی واحدهای تحت پوشش اتحادیه مربوط به خارج از محدوده شهری و استقرار ظرف سه ماه از تاریخ صدور حکم توسط شهرداری اعمال می شود. لذا اتحادیه مربوط ملزم به صادر نکردن مجوز جدید و تمدید جواز کسب صنف مربوط در محدوده شهر خواهد بود».

انتقال صنوف آلاینده قروه قطعی شد/مقاومت ها اثر ندارد

این مهلت ۳ ماهه از فروردین تا خرداد بوده و با تکمیل تمامی زیرساخت های مدنظر حالا دیگر تا اواخر تیرماه حکم انتقال اجرایی خواهد شد. حکمی که توسط شهرداری  به تمامی صنوف مرتبط ابلاغ شده است.

گرچه مثل همیشه با اجرای این گونه پروژه ها عده ای ساز ناکوک می زنند و با لیست کردن یکسری بهانه های غیراصولی سعی در حاشیه سازی و تلاش برای لغو حکم انتقال دارند اما با اجرای این حکم نه تنها نمای شهر زیبا می شود بلکه امنیت جانی و روانی شهروندان هم حفظ خواهد شد. شهروندانی که با وجود صنوف آلاینده در محله زندگیشان با ترس رفت و آمد می کنند و مدام از سر و صدای این صنوف حتی در روزهای تعطیل هم معترض اند و بارها خواستار خروج این صنوف شده اند.

انتقال صنوف آلاینده قروه قطعی شد/مقاومت ها اثر ندارد

در همین زمینه تعدادی از شهروندان در پیامی به خبرنگار کردپرس خواستار این شده اند که صدای اعتراضشان به مسئولان رسانده و از حق شهروندیشان دفاع شود. این شهروندان در بیشتر صحبت هایشان از ناامن بودن مسیر رفت و آمد خود، آسیب های روحی و روانی، آسیب های فیزیکی که گاهی اوقات پیش می آید و... گفته اند.   

باید دانست با خروج صنوف آلاینده نه تنها آرامش شهروندان تأمین بلکه میزان بار ترافیکی در شهر و آمار تصادفات در این مناطق هم پایین خواهد آمد و اینکه تعدادی از صنوف مدام در برابر این انتقال مقاومت می کنند هیچ توجیهی ندارد و قطعاً شهروندان انتظار دارند متولیان امر هرچه سریع تر قانون را اجرا و این صنوف را به مکان مرتبط منتقل نمایند. /

کد خبر 2756965

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha