افزایش اعتراض به تعلل در انتقال صنوف آلاینده قروه

سرویس کردستان- مهلت قانونی انتقال صنوف آلاینده قروه در حالی پایان یافته که خبری از تخلیه شهر نشده و همین تعلل در کار باعث افزایش اعتراضات و امضای طومار اعتراضی توسط شهروندان شده است.

به گزارش خبرنگار کردپرس، قرار بود تا پایان تیرماه تمامی صنوف آلاینده و مزاحم قروه از داخل شهر به محل اختصاصی خود یعنی شهرک تعمیرکاران انتقال یابند. مهلتی که با حکم قضایی تعیین شده بود و انتظار می رفت به صورت جدی پیگیری و اجرا شود اما باوجود تمامی گفته ها مبنی بر اینکه تمدید مهلتی در کار نیست، هنوز مسئولان درگیر این هستند که آیا ضربتی برخورد کنند یا نه!؟

گرچه در این مدت تعدادی از صنوف که احساس مسئولیت کردند به شهرک رفته اند اما تعدادی که مدام دنبال کارشکنی و بهانه هستند هنوز تن به اجرای این قانون نداده اند و در برابر آن ایستاده اند.

تمامی این موارد در حالی است که زیرساخت های لازم داخل شهرک مهیا شده و تنها بخشی از مسیر دسترسی مانده و در این میان سهل انگاری شهرداری و تعلل در کار باعث شده روند انتقال به بهانه آماده نشدن جاده دسترسی دچار تأخیر شود! اینجا باید پرسید که شهرداری چرا پای کار نیست و برای آسفالت کردن یک مسیر نه چندان طولانی چنین تعلل دارد!؟

این تأخیر در کار از یک طرف باعث اعتراض کاسبانی که به شهرک رفته اند شده و از طرفی دیگر هم صدای اعتراض شهروندان را در آورده به طوری که کاسبان منتقل شده به شهرک اعلام کرده اند اگر این تأخیر ادامه داشته باشد ناچار می شوند به داخل شهر و جای قبلی خود بازگردند! و شهروندان هم با امضای یک نامه اعتراضی خطاب به دادستانی با رونوشت برای ده اداره متولی نوشته اند که دیگر تحمل این وضعیت را ندارند و خواستار تسریع در روند انتقال شده اند.

بر این اساس پس از اعتراضات صورت گرفته بنابه اطلاعات به دست آمده نشستی در این زمینه در فرمانداری تشکیل و بار دیگر دادستانی حکم قضایی مبنی بر انتقال را صادر و تصمیم نهایی به شورای ترافیک برای تأیید مسیر دسترسی و تعیین زمان انتقال قطعی و در صورت لزوم پلمب واگذار شده است.

با این وصف باید دید آیا این بار صدای شهروندان معترض شنیده می شود یا همچنان متولیان امر با مماشات می خواهند قانون را نادیده گرفته و مدام مهلت را از امروز به فردا بیاندازند!؟       

کد خبر 2759635

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha