بازداشت ده ها تن از شهروندان در رابطه با PKK، شمار بازداشتی ها از 200 گذشت

سرویس ترکیه - نیروهای پلیس ضد ترور ترکیه در چندمین روز از عملیات خود علیه PKK شمار زیادی از شهروندان کرد را در شهرهای زمیر، اسکی شهیر، کیلیس، قوجائلی، باتمان، جولمرگ، ماردین، دیاربکر، آگری، بیتلیس، شرناخ، استانبول، موغلا، بورسا و مرسین بازداشت کردند.

به گزارش کردپرس، عملیات گسترده وزارت کشور ترکیه در سراسر ترکیه علیه شهروندان کرد با اتهام همکاری و رابطه با حزب کارگران کردستان (PKK) یا عضویت در این سازمان که پس از حمله انتحاری یکم اکتبر آغاز شده بود، به شدت ادامه دارد.  نیروهای پلیس ضد ترورترکیه (TEM) روز گذشته نیز با حمله بامدادی (نیمه شب) به خانه های شروندان در 11 شهر مختلف، دست کم 75 نفر از جمله خبرنگار مزوپوتامیا و شماری از  اعضای حزب دموکراتیک خلق ها (HDP) را بازداشت کردند.

بنا بر گزارش مزوپوتامیا، 75 نفر در یورش به خانه ها در ازمیر، اسکی شهیر، کیلیس، قوجائلی، باتمان، جولمرگ، ماردین، دیاربکر، آگری، بیتلیس و شرناخ بازداشت شدند.

احمد کانبال، خبرنگار مزوپوتامیا نیز در جریان یورش پلیس ضد ترور به خانه اش در ماردین بازداشت شد. اتهام این خبرنگار پروپاگاندا برای PKK اعلام شده است.

در این حمله ها همچنین یاسین آغداغ مشاور (سکرتر) اوزنور بارتین نماینده حزب چپ سبز در یوکسک اوا بازداشت شد.

اعضای خانواده برخی از شهروندان بازداشتی مانند ودات اوزکن و باریش اوزچوک دو تن از اعضای HDP در حکاری نیز در هنگام بازداشت این شهرندان مورد ضرب و شتم پلیس قرار گرفتند.

همچنین 11 نفر از اعضای HDP در یورش پلیس به خانه های شهروندان در استانبول، قوجائلی، بورسا و موغلا بازداشت شدند. در میان آنها نام مدیران و رؤسای استانی HDP در قوجائلی و استانبول نیز دیده می شود.

در حمله پلیس به خانه های شهروندان کرد در مرسین، شمار زیادی از افراد که هنوز از تعداد دقیق آنها خبری به دست نرسیده بازداشت شدند.  هنوز مشخص نیست که اتهام این افراد دقیقا چه بوده است. آنها در اداره امنیت مرسین نگهداری می شوند.

کد خبر 2761676

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha