حمله گسترده هوایی و پهپادی ارتش ترکیه به کردستان سوریه

سرویس سوریه ارتش ترکیه از روز گذشته به صورت گسترده مناطق حومه قامیشلو، عامود، عفرین، تل‌رفعت، تل‌تمر و زیرساخت‌های این مناطق را هدف حمله هوایی و پهپادی قرار داده است.

به گزارش کردپرس، ارتش ترکیه از روز گذشته به صورت گسترده مناطق حومه قامشلو، عامود، عفرین، تل‌رفعت، تل‌تمر در مناطق شمال و شرق سوریه و زیرساخت‌های این مناطق مانند منابع آب و برق را هدف حمله هوایی قرار داده است.

به نوشته آژانس خبری هاوار، پس از تهدید «هاکان فیدان» وزیر امور خارجه ترکیه مبنی بر حمله به شمال و شرق سوریه از صبح روز پنج‌شنبه ۵ اکتبر هواپیماها و پهپادهای ارتش ترکیه به صورت گسترده مناطق مختلف شمال و شرق سوریه را هدف حمله قرار دادند.

صبح روز پنجشنبه روستای تل‌حبش از توابع عامود هدف بمباران شدید قرار گرفت که طبق گفته‌ها چند شهروند کشته و زخمی شدند. همچنین روستای طویله در شهرستان تل‌تمر نیز هدف حمله پهپادی گسترده قرار گرفت.

در ساعات ظهر روز پنجشنبه، روستاهای بنه، میاسه، درجمیل، زیارت، مزین، کلوت و جنگل‌های روستای سوخانکه از توابع شهرستان شراوا و به طور همزمان روستاهای مرنازه، شوارخا و کشتیاره از توابع شرا در کانتون عفرین نیز هدف حمله قرار گرفتند.

منابع هاوار همچنین از بمباران مرکز شهر تل‌رفعت توسط ارتش ترکیه در همین ساعات خبر دادند.

صبح روز جمعه ۶ اکتبر نیز در ادامه حملات هوایی ارتش ترکیه، شهر قامشلو و عامود در شمال شرق سوریه هدف حمله دوباره قرار گرفتند و زیرساختهای حیاتی این شهرها همچون منابع آب و ایستگاه‌های برق از کار افتادند.

لازم به ذکر است که پس از حمله انتحاری دو تن از اعضای HPG به ساختمان وزارت کشور ترکیه در یکم اکتبر، روز چهارشنبه، هاکان فیدان دریک کنفرانس خبری گفت: از این پس تمامی زیرساخت ها، تاسیسات روبنایی و تاسیسات انرژی متعلق به حزب کارگران کردستان (PKK) و یگان های مدافع خلق (YPG) به ویژه در عراق و سوریه هدف قانونی نیروهای امنیتی، نیروهای مسلح و عناصر اطلاعاتی ما هستند.

او به تمامی دولت ها و سازمان های ثالث هشدار داد که از رابطه با PKK و YPG اجتناب کنند.

فیدان در ادامه سخنان خود مدعی شد که بر اساس تحقیقات نیروهای امنیتی ترکیه دو عامل حمله انتحاری به ساختمان وزارت کشور ترکیه از مرز سوریه وارد خاک ترکیه شده اند.

بلافاصله پس از این اظهارات مظلوم کوبانی فرمانده کل نیروهای سوریه دموکراتیک (SDF) با انتشار بیانیه ای سخنان او را تکذیب کرد. مظلوم کوبانی این ها را بهانه های دولت ترکیه برای حملات جدید به و گسترده به کردستان سوریه توصیف کرد. چیزی که در عمل نیز اتفاق افتاد.

کد خبر 2761644

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha