مظلوم کوبانی: اینها بهانه های ترکیه برای حمله به سوریه است

سرویس ترکیه - مظلوم کوبانی فرمانده SDF اظهارات هاکان فیدان وزیر خارجه ترکیه مبنی بر آمدن عاملان حمله یکم اکتبر از سوریه را تکذیب کرد.

به گزارش کردپرس، مظلوم کوبانی فرمانده کل نیروهای  سوریه دموکراتیک (SDF) اظهارات  هاکان فیدان، وزیر امور خارجه ترکیه مبنی بر آمدن عاملان حمله انتحاری یکم اکتبر از سوریه را تکذیب کرد و گفت این ها همه بهانه های ترکیه برای حمله به شمال و شرق سوریه است.

هاکان فیدان روز گذشته دریک کنفرانس خبری با ادعای این که «بر اساس تحقیقات نیروهای امنیتی ترکیه دو عامل حمله انتحاری به ساختمان وزارت کشور ترکیه از مرز سوریه وارد خاک ترکیه شده اند» گفت: از این پس تمامی زیرساخت ها، تاسیسات روبنایی و تاسیسات انرژی متعلق به حزب کارگران کردستان (PKK) و یگان های مدافع خلق (YPG) به ویژه در عراق و سوریه هدف قانونی نیروهای امنیتی، نیروهای مسلح و عناصر اطلاعاتی ترکیه خواهند بود.

ساعاتی بعد مظلوم کوبانی با انتشار بیانیه ای در واکنش به این اظهارات گفت: «عاملان حمله آنکارا آنگونه که مقامات ترکیه ای ادعا می کنند از منطقه ما به ترکیه نرفته اند. بلکه ترکیه به دنبال بهانه ای برای حمله به کردستان سوریه است.»

کوبانی  در ادامه این بیانیه که در حساب رسمی او در رسانه های مجازی منتشر می شد گفت: «ما طرف درگیری داخلی در ترکیه نیستیم و تشدید این درگیری را نیز تشویق نمی کنیم. ترکیه به‌دنبال بهانه‌هایی برای مشروعیت بخشیدن به حملات جاری خود به مناطق ما و آغاز یک حمله نظامی جدید است. چیزی که نگرانی عمیق ما را افزایش می‌دهد. هدف قرار دادن زیرساخت ها و منابع اقتصادی منطقه و شهرهای پرجمعیت آن جنایت جنگی است و قبلاً هم شاهد آن بوده ایم.»

فرمانده SDF در پایان بیانیه از نیروهای ضامن صلح و جامعه بین المللی خواستار این شد که «در برابر تهدیدات مکرر ترکیه علیه کردستان سوریه مواضع مناسب اتخاذ کنند و صلح و ثبات منطقه را تضمین کنند.»

لازم به ذکر است که همزمان با اظهارات تهدید آمیز هاکان فیدان علیه شمال و شرق سوریه، یاشار گولر، وزیر دفاع ترکیه نیز در سخنانی کاملا مشابه،  اعلام کرد که همه مواضع PKK و YPG در سوریه و عراق از این پس هدف مشروع نیروهای مسلح ترکیه خواهد بود.

مقامات دولت ترکیه همچنین از همه سازمان ها و دولت های ذیربط خواستند تا از هر گونه همکاری و رابطه با PKK و  YPG اجتناب کنند.

کد خبر 2761617

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha