بازداشت 20 فعال حقوقی در آنکارا

سرویس ترکیه - 20 تن از فعالان حقوقی از جمله سه تن از اعضای انجمن حقوق دانان معاصر در حمله پلیس به خانه هایشان بازداشت شدند.

به گزارش کردپرس، نیروهای پلیس ترکیه در چارچب یک تحقیق قضائی از سوی دادستانی کل آنکارا، با حمله به خانه های شماری از فعالان حقوقی و اعضای انجمن حقوق دانان معاصر (ÇHD) دست کم 20 تن را بازداشت کردند.

بنا بر اعلام مزوپوتامیا، نیروهای پلیس با دستور دادستانی کل آنکارا ساعت 24 نیمه شب منتهی به جمعه با حمله به خانه های شماری از فعالان حقوقی و اعضای انجمن حقوقدانان معاصر، دست کم 20 تن را بازداشت کردند. نام بیلگی توپچو رئیس انجمن حقوق دانان معاصر شعبه آنکارا، جرن ییلماز و فاتح گوکچه اعضای این انجمن نیز در میان بازداشت شدگان دیده می شود. 

بازداشتی ها برای انجام مراحل قانونی پرونده به اداره پلیس مرکزی آنکارا منتقل شدند. هنوز مشخص نیست که این افراد به چه دلیل بازداشت شده اند. 

کانون وکلای آنکارا با انتشار بیانیه ای کتبی حمله پلیس به خانه های وکلای دادگستری را بر خلاف قانون دانست و اعلام کرد که پیگیر این پرونده خواهد بود.

اعضای انجمن حقوق دانان معاصر نیز با برگزاری تجمعی اعتراضی در مقابل ساختمان این انجمن در آنکارا در یک کنفرانس مطبوعاتی اعلام کردند که بازداشت وکلای این انجمن خودسرانه، ناعادلانه و غیرقانونی است و خواستار آزادی فوری وکلا شدند.

آنگونه که از اخبار پیدا است، اعضای انجمن پس از شهادت یک شاهد پنهانی بر اساس دستور دادستانی در ساعات نیمه شب بازداشت شده اند.

کد خبر 2761928

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha