بررسی دو نام پیشنهادی برای حزب جایگزین HDP؛ انزوای اجباری اوجالان؛ حل مسئله کرد و دیگر موضوعات

سرویس ترکیه - حزب چپ سبز کنگره بزرگ خود را با سرفصل های تغییر نام حزب، تغییر اساسنامه، انزوای اجباری اوجالان و یافتن راه حل برای مسئله کرد برگزار می کند.

به گزارش کردپرس، در حالی که حزب سبزها و آینده چپ (حزب چپ سبز) حزب جایگزین حزب دموکراتیک خلق ها (HDP) به تدارکات خود برای برگزاری کنگره بزرگ حزب ادامه می دهد، دو نام پیشنهادی برای این حزب نیز اعلام شده است. همچنین در این کنگره موضوعات اصلی حوزه سیاسی کردهای ترکیه مورد بحث و بررسی قرار خواهند گرفت. 

در کنگره ای که در 15 اکتبر برگزار می شود، قرار است شاهد تغییرات عمده ای در بخش های مختلف حزب باشیم. یکی از این تغییرات، تغییر در شمار اعضای مجمع حزب است. به این ترتیب مجمع حزب متشکل از 80 عضو اصلی، 40 عضو ذخیره و 20 عضو افتخاری خواهد شد. همچنین در این کنگره قرار است اعضای هیأت اجرایی مرکزی 27 نفره (MYK) و اعضای کمیته انضباطی حزب نیز انتخاب بشوند.

یکی دیگر از موضوعات اصلی این کنگره تغییر نام نا مانوس حزب چپ سبز است. اعضای حزب در ماه های اخیر کارگاه ها و نشست های زیادی را با مردم در مناطق مختلف کشور به ویژه در کردستان ترکیه برگزار کردند و در این نشست ها نام های پیشنهادی نیز مورد بحث قرار گرفتند. در نشست های اخیر اعضای مجمع حزب همه این نام ها مورد بررسی قرار گرفتند و در نهایت دو نام پیشنهادی حزب خلق های دموکراتیک خلق (DHP) و حزب زندگی آزاد (با نام مخفف حزب آزاد/اوزگور پارتی) مد نظر قرار گرفتند.

از دیگر موضوعات مورد نظر برای طرح در کنگره 15 اکتبر، تداوم انزوای اجباری عبدالله اوجالان رهبر حزب کارگران کردستان (PKK)، یافتن راه حل برای مسئله کرد، اساس نامه جدید و انتخابات محلی (انتخابات شهرداری ها) خواهد بود. 

یکی از شعارهای مطرح شده که قرار است در کنگره آتی بر روی آن تاکید شود شعار «منتظر پیدا شدن راه حل نباشیم بلکه برای یافتن راه حل مبارزه کنیم» است.

کد خبر 2761234

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha