HDP کار را به حزب چپ سبز واگذار می کند 

سرویس ترکیه - در نشست مشترک HDP و حزب چپ سبز تصمیم بر برگزاری کنگره فوق العاده، واگذاری امور به حزب چپ سبز، همچنین تغییر نام و اساسنامه این حزب گرفته شد.

به گزارش کردپرس، پس از برگزاری نشست رؤسای مشترک و اعضای هیأت های اجرایی مرکزی حزب دموکراتیک خلق ها (HDP) و حزب سبزها و آینده چپ (حزب چپ سبز) با هدف بررسی چشم انداز فعالیت های سیاسی این احزاب و تعیین نقشه راه برای آینده، تصمیم بر این گرفته شد که هر چه زودتر کنگره فوق العاده حزب برای تغییر رؤسای HDP تشکیل شد. مسئولان این دو حزب همچنین از تغییر نام و اساسنامه حزب چپ سبز در پایان سپتامبر خبر دادند.

بنا بر اعلام رسانه های نزدیک به HDP، نشست هیأت اجرایی مرکزی HDP و حزب چپ سبز به ریاست پروین بولدان و مدحت سنجر روسای مشترک حزب دموکراتیک خلق ها (HDP) و چیغدم اوچار و ابراهیم آکین، سخنگویان مشترک حزب چپ سبز پایان روز گذشته در ساختمان مرکزی HDP در آنکارا تشکیل شد. در این نشست پیشنهادات مطرح شده در جلسات علنی در چارچوب تلاش های بازسازی حزب، مورد بحث و بررسی قرار گرفت و در مورد موضوعات مهم تصمیم گیری شد.

در این نشست، موضوعاتی مانند سیاست ائتلاف، چشم انداز برای یافتن راه حل برای مسئله کرد، شرکت در انتخابات شهرداری ها در ماه مارس، مبارزه برای پاسداری از طبیعت و محیط زیست، مبارزه کارگری علیه بحران اقتصادی، ارتباط با جنبش های زنان و جوانان، ارتباط با اقشار اجتماعی با ارزش های دموکراتیک، اسلامی و جامعه علوی مورد بحث و بررسی قرار گرفتند. بر این اساس قرار شد کارگاه ها و پودمان های آموزشی با موضوعاتی در همین حوزه ها برگزار شود. پس از برگزاری کارگاه ها و پودمان های آموزشی کنفرانس های بزرگ HDP آغاز خواهند شد.

دو حزب HDP و چپ سبز تصمیم گرفتند گروه هایی را برای حضور در مناطق آکبلن و کوه جودی علیه تخریب گسترده منابع طبیعی ترکیه، به مناطق مذکور، بفرستند.

در این نشست همچنین مقرر شد با توجه به مرحله ای که در پرونده انحلال HDP به دلیل وضعیت قانونی آن پیش آمده، کنگره به طور فوق العاده تشکیل شود و کار آن به حزب چپ سبز واگذار شود.

از سوی دیگر قرار شد حزب چپ سبز در پایان ماه سپتامبر کنگره حزب را برگزار کند و اساسنامه و نام خود را تغییر دهد. در مورد نام جدید حزب تصمیمی گرفته نشده است.

به این ترتیب HDP رسما کار خود را به حزب چپ سبز واگذار خواهد کرد و روسای مشترک در این حزب انتخاب خواهند شد.

گفتنی است، پیشتر در جریان انتخابات ماه می، پس از اعلام این که HDP ذیل نام حزب چپ سبز در انتخابات شرکت می کند، مدحت سنجر و پروین بولدان عملا به عنوان رؤسای مشترک هر دو حزب فعالیت کردند و چیغدم  اوچار و ابراهیم آکین، که پیشتر روسای مشترک حزب چپ سبز بودند، به عنوان سخنگویان مشترک این حزب ادامه فعالیت دادند.

کد خبر 2758972

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha