HDP در انتخابات شهرداری ها در همه جا نامزد خواهد داشت

سرویس ترکیه - حزب دموکراتیک خلق ها در انتخابات شهرداری ها در همه مناطق نامزد شهرداری معرفی خواهد کرد.

به گزارش کردپرس، پروین بولدان رئیس مشترک حزب دموکراتیک خلق ها (HDP) در سخنانی به مناسبت عید قربان در وان، از برگزاری کنگره بزرگ حزب در ماه سپتامبر آینده خبر داد و گفت که پس از برگزاری کنگره روند آمادگی برای شرکت در انتخابات شهرداری ها آغاز خواهد شد. او اعلام کرد که حزب متبوعش در انتخابات شهرداری ها که سال آینده در ترکیه برگزار می شود، نامزدهایی را در همه مناطق معرفی خواهد کرد.

بولدان با بیان این که انتخابات شهرداری ها برای همه احزاب مهم است، گفت: «دولت بار دیگر از همه امکانات خود برای پیروزی در این انتخابات نیز بهره خواهد جست. ما نیز برای اثبات موجودیت خود بار دیگر در این مبارزه شرکت خواهیم کرد. ما در همه شهرها و در همه بخش های استان هایمان نامزدهایی را برای شهرداری معرفی خواهیم کرد و برای رسیدن به موفقیت در این انتخابات تلاش خواهیم کرد.»

HDP یا چپ سبز؟

پروین بولدان با بیان این که حزبش انتقادات و اشتباهات را در انتخابات گذشته مورد بحث و بررسی قرار داده است، از تصمیمات جدید این حزب برای آینده خبر داد.

او گفت: «با این تصمیمات جدید به مصاف کنگره خواهیم رفت. در کنگره آتی سعی بر این داریم تا با چهره ها و برنامه های جدید تغییر و تحولی اساسی در  ساختار حزب را آغاز کنیم. به احتمال زیاد این کنگره در سپتامبر برگزار می شود و در آنجا بر سر این که آیا به عنوان HDP ادامه دهیم یا با نام حزب چپ سبز فعالیت های حزبی خود را به انجام برسانیم، بحث خواهیم کرد. همچنین بر سر تغییر نام حزب چپ سبز نیز به گفتگو خواهیم پرداخت. همه این موضوعات در حال حاضر مورد بحث و بررسی قرار دارند. ما کمیسیون هایی برای بررسی این موضوعات تشکیل دادیم که در حال تداوم فعالیت خود هستند.»

گفتنی است، HDP که در انتخابات ماه می از کمال قلیچدار اوغلو رئیس حزب جمهوری خواه خلق (CHP) و نامزد اپوزیسیون ششگانه ترکیه حمایت کرده بود، به دلیل شکست انتخاباتی دچار انتقادات فراوانی از سوی اعضای خود و مردم شد. یکی از موثرترین این انتقادات از سوی صلاح الدین دمیرتاش رهبر در بند این حزب مطرح شد. دمیرتاش پس از انتشار انتقادات خود در قالب یک یادداشت و یک مصاحبه در آرتی گرچک از فعالیت سیاسی کناره گرفت. 

کد خبر 2757691

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha