حزب چپ سبز نامزدهای انتخابات ماه مارس را از طریق انتخابات داخلی بر می گزیند

سرویس ترکیه - حزب چپ سبز اعلام کرد که نامزدهای خود را بر اساس آرای داخلی اعضای حزب چپ سبز و HDP و سازمان های وابسته به آنها برای انخابات شهرداری ها معرفی خواهد کرد.

به گزارش کردپرس، حزب سبزها و آینده چپ (حزب چپ سبز) اعلام کرد که نامزدهای خود را برای شرکت در انتخابات ماه مارس و بر اساس بیشترین شمار آرای به دست آمده از طریق اعضای این حزب و حزب دموکراتیک خلق ها (HDP) از طریق انتخابات داخلی بر می گزیند.

حزب چپ سبز، کنگره بزرگ خود را در 8 تا 11 سپتامبر برگزار می کند. در این کنگره پیشنهادات جلسات عمومی و کارگاه های مردمی قبل از کنگره مورد بررسی قرار خواهند گرفت. 

پیشنهادات مربوط به اساس نامه حزب در کنگره حزب قرار است در اواسط سپتامبر برگزار شود، به رای گذاشته خواهند شد. همچنین قرار است برای افزایش تحریک داخلی درون حزب شمار اعضای مجمع حزب کاهش پیدا کنند.

مدیران حزب مدعی شدند که این حزب می خواهد آنگونه ساختار خود را تغییر دهند تا به حزبی با قابلیت مدیرت ترکیه تبدیل شود.

آنها همچنین اعلام کردند که از این پس هیچ نامزدی برای شرکت در انتخابات بدون برگزیده شدن در انتخابات داخلی حزب به نامزدی حزب انتخاب نخواهد شد.

این نامزدها قرار است بر اساس آرای اعضای حزب چپ سبز، آرای اعضای HDP، و سازمان های غیر دولتی وابسته به این احزاب در شهرها و مناطق مختلف انتخاب شوند. به این ترتیب تمامی نامزدهای معرفی شده برای انتخابات شهرداری ها متشکل از اسامی خواهند بود که اکثریت مردم رای دهنده به حزب چپ سبز در آن شهر بر روی آنها توافق کرده اند.

لازم به ذکر است که کنگره HDP هفته گذشته برگزار شد و رؤسای جدید حزب تمام اختیارات خود را به حزب چپ سبز واگذار کردند و فعالیت های سیاسی این حزب از این پس از طریق حزب چپ سبز پیگیری خواهد شد. در حقیقت حزب چپ سبز به طور رسمی جایگزین HDP شد و HDP از این پس به طور فرمالیته به فعالیت خود ادامه خواهد داد.

کد خبر 2760304

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha