حزب چپ سبز و HDP برای ادامه فعالیت سیاسی شان تشکیل جلسه می دهند

سرویس ترکیه -رؤسا و اعضای هیات های مرکزی HDP و حزب چپ سبز امروز برای بررسی ادامه فعالیت سیاسی خود تشکیل جلسه می دهند. 

به گزارش کردپرس، رؤسای مشترک و اعضای هیأت های اجرایی مرکزی حزب دموکراتیک خلق ها (HDP) و حزب سبزها و آینده چپ (حزب چپ سبز) امروز برای بررسی چشم انداز فعالیت های سیاسی خود و تعیین نقشه راه یک نشست مهم را در ساختمان مرکزی HDP در آنکارا برگزار می کنند. 

این نشست امروز از ساعت 11 به وقت محلی آغاز می شود و قرار است در آن به بررسی پیشنهاداتی که  نشست های مردمی که در طول ماه جولای برگزارش شده اند، پرداخته شود. در این نشست همچنین برنامه ریزی برای برگزاری کنفرانس ها و کارگاه های HDP و حزب چپ سبز نیز در دستور کار قرار خواهد گرفت.

یکی از موضوعات مهم مورد بررسی در این نشست ارزیابی این است که آیا HDP همچنان در خطر انحلال قرار دارد یا نه. در صورتی که موضوع انحلال همچنان جدی باشد، HDP با برگزاری کنگره میدان را به طور کامل به حزب چپ سبز واگذار خواهد کرد.

اعضای HDP مواضع مختلفی را در این زمینه ابراز کرده اند که از میان ها گزینه حفظ موجودیت HDP و ادامه فعالیت سیاسی اکتیو با حزب چپ سبز، از همه محتمل تر است.

در این نشست، آغاز تدارک کنگره توسط حزب چپ سبز با مدیریت جدید در دستور کار قرار خواهد گرفت. انتظار می رود این کنگره در ماه سپتامبر برگزار شود و حزب چپ سبز نیز در این کنگره نام خود را تغییر دهد.

موضوع برگزاری کنگره برای HDP و حزب چپ سبز و تلفیق و تمیز فعالیت های این دو حزب که هنوز مشخص نیست جه تفاوتی با یکدیگر دارند، باعث شده بسیاری از طرفداران این احزاب کمی سردگم شوند. انتظار می رود HDP درباره سرنوشت این حزب و نقش حزب چپ سبز در روند ادامه فعالیت سیاسی این حزب، تصمیم قاطعی بگیرد.

HDP
روز 29 جولای با انتشار اطلاعیه ای در پایگاه رسمی خود از به پایان رسیدن نشست های مردم در نقاط مختلف کشور خبر داد. در این نشست ها بیش از 30 هزار نفر از مردم با اعضای HDP، حزب چپ سبز و HDK دیدار و نقطه نظر های خود را در میان گذاشتند.

کد خبر 2758919

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha