HDP برای انتخابات ماه مارس آماده می شود

سرویس ترکیه - منابع HDP از احتمال معرفی نامزد برای شرکت در انتخابات شهرداری ها در همه استان های ترکیه خبر دادند.

به گزارش کردپرس، مقامات حزب دموکراتیک خلق ها (HDP) از تمایل این حزب برای معرفی نامزد برای انتخابات شهرداری ها خبر دادند. تصمیم قطعی درباره معرفی یا عدم معرفی نامزد برای انتخابات پیش رو پس از برگزاری کنگره حزب و انتخاب رؤسای مشترک جدید برای این حزب گرفته خواهد شد.

به نوشته روزنامه جمهوریت به نقل از مقامات HDP بر خلاف انتخابات 2019، در انتخابات ماه مارس 2024 احتمال معرفی نامزد برای انتخابات شهرداری ها در همه استان ها از سوی این حزب بسیار زیاد است.

HDP که به دلیل تداوم پرونده انحلال مجبور شد تا در انتخابات ماه می زیر چتر حزب چپ سبز وارد کارزار انتخاباتی شود، نتایج این انتخابات را به عنوان شکست پذیرفت و بنا بر قوانین داخلی حزب روند برگزاری کنگره حزب آغاز شد. مدحت سنجر و پروین بولدان رؤسای مشترک حزب نیز ماه گذشته از کناره گیری خود از سمتشان خبر دادند.

روند برگزاری کنگره HDP

پس از برگزاری جلسات عمومی حزب در ماه جولای، همچنین برگزاری نشست های کمیته های مرکزی، دو کنفرانس بزرگ حزب در استانبول و دیاربکر برگزار خواهد شد و در این کنفرانس ها سیاست های حزب مورد بررسی قرار خواهند گرفت. پس از HDP کنگره بزرگ خود را در ماه سپتامبر برگزار خواهد کرد و رؤسای مشترک و اعضای شورای مرکزی آن از نو انتخاب خواهند شد.

از آنجا که پرونده انحلال HDP هنوز در دستور کار دادگاه قانون اساسی ترکیه است، احتمالا HDP فعالیت های خود را با نام حزب چپ سبز ادامه خواهد داد. برخی خبرها نیز حاکی از تغییر نام حزب چپ سبز در روند برگزاری کنگره حزب هستند. 

پس از برگزاری کنگره و انتخاب رؤسای مشترک جدید برای حزب، مهمترین برنامه حزب آمادگی برای شرکت در انتخابات شهرداری ها در ماه مارس آتی است.

کد خبر 2758899

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha