۲۷ شهریور ۱۴۰۲ - ۱۲:۳۶
چه کسی رئیس جدید CHP خواهد بود؟

سرویس ترکیه - پس از اعلام نامزدی سه عضو CHP برای شرکت در انتخابات آتی ریاست این حزب، شرکت های نظرسنجی به بررسی احتمال پیروزی این افراد پرداختند.

به گزارش کردپرس، سه نامزد شرکت کننده در انتخابات داخلی حزب جمهوری خواه خلق (CHP) حزب مادر اپوزیسیون ترکیه، مشخص شدند. با این حال بنا بر نظر سنجی های اولیه احتمال تغییر در ریاست این حزب چندان بالا به نظر نمی رسد. 

در حالی که کمال قلیچدار اوغلو رئیس فعلی حزب همچنان به عنوان نامزد برای شرکت در انتخابات داخلی CHP ثابت قدم است، اوزگور اوزل نماینده ارشد CHP و رئیس فراکسیون این حزب در مجلس ترکیه، به علاوه پروفسور اویسان اویمن عضو سابق مجلس حزب، نامزدی خود را برای شرکت در این انتخابات اعلام کردند.

گورکان دومان رئیس گروه تحقیقاتی بتیمار داده های نظرسنجی های اخیر خود را درباره ریاست احتمالی آتی CHP اعلام کرد. 

بر اساس این نظرسنجی که از سوی کانال خلق تی وی منتشر شد، 33 درصد از شرکت کنندگان در نظرسنجی اعلام نامزدی اوزگور اوزل در انتخابات ریاست CHP را مثبت ارزیابی کرده و 44 درصد نیز آن را تصمیمی اشتباه دانسته اند. در این میان 57  درصد رای دهندگان ائتلاف ملت که طرفدار حزب خوب بوده اند، نامزدی اوزل را مثبت ارزیابی کرده اند.

46.3 درصد از رای دهندگان به حزب چپ سبز (طرفداران HDP) از نامزدی اوزگور اوزل حمایت کرده اند.

14.4 درصد از رای دهندگان حزب عدالت و توسعه (AKP) و 16.2 درصد از رای دهندگان حزب حرکت ملی (MHP) از نامزدی اوزل حمایت می کنند.

این نظر سنجی نشان می دهد که 47.6 درصد رای دهندگان و اعضای CHP نامزدی اوزگور اوزل  را تصمیمی درست ارزیابی کرده اند، 21.4 درصد تصمیم نامزدی او را درست، اما زمان این کار را اشتباه دانسته اند. 26 درصد نیز اساسا تصمیم اوزل برای نامزدی ریاست حزب را اشتباه توصیف کرده اند.

از مجموع همه شرکت کنندگان در این نظر سنجی که در 26 استان مختلف ترکیه انجام گرفته است،  درصد اعتقاد بر پیروزی مجدد کمال قلیچداراوغلو در انتخابات ریاست حزب داشتند. 38.2 درصد افراد اوزگور اوزل را برنده این انتخابات دانسته اند و  12 درصد از افراد نیز مایل به پاسخ دادن به این پرسش نبوده اند.

به این ترتیب احتمال تغییر رئیس CHP بعید به نظر می رسد. کمال قلیچدار اوغلو رئیس حزبی که مدعی لزوم تغییر ریاست جمهوری ترکیه برای رسیدن به دموکراسی در این کشور است، برای تغییر در حزب خود حاضر نیست از کرسی ریاست که سال ها است آن را تصاحب کرده است، برخیزد.

کد خبر 2760916

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha