اعلام نامزدی دوباره اکرم امام اوغلو برای شهرداری استانبول

سرویس ترکیه - اکرم امام اوغلو که پیشتر خواستار تغییر ریاست CHP شده بود، آمادگی خود برای نامزدی دوباره برای انتخابات شهرداری استانبول را اعلام کرد.

به گزارش کردپرس، اکرم امام اوغلو شهردار استانبول و عضو ارشد حزب جمهوری خواه خلق (CHP) که پیشتر خواستار تغییرات اساسی در مدیریت این حزب شده بود، از آمادگی خود برای شرکت دوباره در انتخابات شهرداری استانبول خبر داد و از همه شهروندان این شهر خواست تا بدون در نظر گرفتن وابستگی های حزبی در ائتلاف برای نجات این شهر شرکت کنند.

امام اوغلو روز گذشته در یک کنفرانس مطبوعاتی در مرکز کنگره خلیج در استانبول، شهرداری استانبول را آزمایشگاهی برای حل مسائل کل ترکیه توصیف کرد و  گفت که پیروزی در انتخابات استانبول به منزله پیروزی در کل ترکیه است.

شهردار محبوب استانبول بار دیگر با عذرخواهی بابت شکست در انتخابات ماه می، گفت که شکست می تواند باعث ایجاد انگیزه قوی تر برای مبارزه سیاسی شود.  او گفت که هدف اصلی زندگی سیاسی اش نجات شهروندان از دام نا امیدی است.

شهردار استانبول که پیشتر خواستار تغییر رئیس CHP شده بود گفت: «لازمه رسیدن به دموکراسی قدرتمند، داشتن جامعه ای قوی با رهبران شجاع است. هدف من رسیدن به یک دموکراسی قدرتمند در این سرزمین است.»

امام اوغلو همچنین گفت: «من می دانم که حریف من در سال 2024 کیست.»

او در پاسخ به این پرسش که آیا منظورش از این حرف شخص رجب طیب اردوغان رئیس جمهور ترکیه بوده است، گفت که فکر می کند پاسخ لازم را داده است.

سخنان دیروز امام اوغلو به عنوان اعلام نامزدی استانبول برای بار دوم از سوی او تعبیر شد. این سخنان با واکنش برخی مقامات CHP نیز مواجه شد. 

اوزگور اوزل رئیس فراکسیون CHP در مجلس و عضو جنجالی این حزب که به تازگی اخباری از تصمیم او برای نامزدی ریاست حزب به گوش می رسد، در واکنش به نامزدی امام اوغلو گفت: «از تصمیم آقای امام اوغلو استقبال می کنم و آن را به عنوان تصمیمی بسیار مثبت ارزیابی می کنم. مردم استانبول از این تصمیم بیشتر خوشحال می شوند. این تصمیم هم برای استانبول و هم برای ترکیه خوب خواهد بود.»

حسن افه اویار، معاون رئیس CHP نیز در واکنش به تصمیم امام اوغلو گفت: «امام اوغلو تصمیم خود را برای از دست ندادن استانبول گرفته است. من این را بسیار مثبت ارزیابی می کنم. این احساس مشترک هر عضو CHP است.»

کد خبر 2759564

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha