انتشار تصاویر جلسه مخفی اعضای ارشد CHP باعث تنش در میان حزب شد

سرویس ترکیه - انتشار تصاویر نشست پنهانی اعضای ارشد CHP با موضوع تغییر رئیس حزب، باعث ایجاد جنجال در اپوزیسیون شد.

به گزارش کردپرس، پس از شکست سنگین کمال قلیچدار اوغلو رهبر حزب جمهوری خواه خلق (CHP) و نامزد اپوزیسیون ترکیه، بسیاری از اعضای اپوزیسیون خواستار استعفای قلیچدار اوغلو و انتخاب یک رهبر جدید برای حزب مادر اپوزیسیون شدند. در این میان انتشار یک ویدئو از نشست پنهانی اعضای معترض، تنش در این حزب را به اوج خود رساند.

ماجرا از آنجا آغاز شد که شماری از اعضای ارشد CHP از جمله اوزگور اوزل و انگین آلتای نمایندگان ارشد این حزب در مجلس ترکیه در نشستی با ریاست اکرم امام اوغلو شهردار استانبول، در فضای زوم شرکت کردند. در این ویدئوی 14 دقیقه ای آنها درباره روند برکناری بسیاری از اعضای ارشد حزب در هفته های اخیر از سوی ریاست حزب و تغییرات در مدیریت حزب گفتگو کردند. 

پس از انتشار این تصاویر در حسابی تازه ایجاد شده موسوم به «حقیقت تغییر» (Değişim Gerçeği) در یوتیوب که هنوز مشخص نیست از سوی چه کسی منتشر شده شده است، تنش در میان اعضای حزب بالا گرفت و موجب واکنش گسترده طرفداران و رقبای حزب در فضای مجازی و رسانه ها شد.

فائق اوزتراک سخنگوی CHP در سخنانی صریح برگزاری نشست درونی در حزب را مخفیانه و بدون اطلاع مدیران حزب اعلام کرد و برگزاری چنین نشست های پنهانی را غیر اخلاقی و مغایر با سنت های CHP دانست.

اوزگور اوزل نماینده پر حاشیه CHP در پاسخ به او اعلام کرد که این نشست در راستای پیدا کردن چاره ای برای گسست بین حزب و پایگاه مردمی آن برگزار شده است. زیرا خواست های شرکت کنندگان در این نشست از سوی مدیران حزب نادیده گرفته شده اند.

او در واکنش به درخواست استعفای خود از سوی برخی از اعضای CHP اعلام کرد: من هرگز از سمت خود استعفا نخواهم کرد و از خواست های مشروع خود نیز کوتاه نخواهم آمد.

اکرم امام اوغلو برگزار کننده این نشست نیز در پاسخ به پرسش های خبرنگاران پنهانی بودن نشست را رد کرد و گفت: هیچ چیز طبیعی تر از گفتگو درباره مشکلات حزب با اعضای آن حزب نیست.

با این حال در ساعت های اخیر اخباری غیر رسمی از استعفا و برکناری برخی از اعضای ارشد CHP شرکت کننده در این نشست به گوش می رسد.

کد خبر 2758511

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha