هر کسی که شایسته باشد در انتخابات ریاست حزب پیروز خواهد شد

سرویس ترکیه - کمال قلیچدار اوغلو با نفی رقابت و دو دستگی میان مقامات CHP برای انتخابات ریاست این حزب، گفت که پیروز میدان کسی است که استحقاق این مقام را داشته باشد.

به گزارش کردپرس، کمال قلیچدار اوغلو رهبر حزب جمهوری خواه خلق (CHP) در مصاحبه ای از آمادگی حزب متبوعش برای برگزاری کنگره حزب و انتخاب رئیس جدید پیش از انتخابات ماه مارس خبر داد. او همچنین وجود رقابت در میان اعضای حزب را نفی کرد و گفت پیروز میدان کسی است که استحقاق این مقام را داشته باشد.

پس از انتخابات ماه می و شکست سنگین اپوزیسیون ترکیه در این انتخابات انتقادات زیادی از سوی برخی از مقامات CHP همچنین طرفداران مردمی حزب به ریاست این حزب شد. این انتقادات در نهایت منجر به ایجاد دو دستگی میان مقامات ارشد این حزب شد. گروهی شامل برخی از اعضای ارشد از جمله اکرم امام اوغلو شهردار استانبول و اوزگور اوزل نماینده ارشد CHP در مجلس خواستار استعفا و تغییر ریاست حزب شدند. شماری دیگر نیز که اکثریت را تشکیل می دهند خواستار تداوم رهبری  قلیچدار اوغلو هستند.

قلیچدار اوغلو روز گذشته در مصاحبه با مراد صابونجو از T24 مدعی شد که هیچ رقابتی میان اعضای حزب او وجود ندارد و همه در صلح و آشتی در حال تلاش برای تحقق دموکراسی هستند.

او گفت: «این حزب، حزب جمهوری خواه خلق است. هیچ رقابتی میان کسانی که از دو فرد مختلف حمایت می کنند وجود ندارد. ما تنها برای این رقابت می کنیم که ببینیم چه کسی پرچم را یک گام پیشتر می برد. دموکراسی در دوستی و احترام محقق می شود و این نقطه تمایز بین ما و احزاب دیگر است.»

رهبر CHP در ادامه درباره روند برگزاری انتخابات داخلی حزب و تغییر احتمالی رئیس آن گفت: «هر کسی که بخواهد می تواند در این رقابت شرکت کند؛ و مبرهن است که آن کسی پیروز میدان خواهد بود که شایستگی آن را دارد.»

او افزود: «در حال حاضر روند برگزاری کنگره CHP به دموکراتیک ترین شیوه ممکن پیش می رود. CHP از این مرحله نیز با قدرت بیشتری عبور خواهد کرد و به مصاف انتخابات شهرداری ها خواهد رفت.»

کد خبر 2760197

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha