کمال قلیچداراوغلو به نمایندگان CHP: به جای جنگ و جدال کار کنید

سرویس ترکیه - کمال قلیچداراوغلو رهبر CHP از نمایندگان حزب خود در مجلس ترکیه خواست تا به جای جنگ و جدال با یکدیگر به تلاش برای پیروزی در انتخابات ماه مارس بپردازند.

به گزارش کردپرس، در پی بالا گرفتن مشکلات داخلی در حزب جمهوری خواه خلق (CHP) و درخواست نیمی از اعضای ارشد حزب برای تغییر ریاست این حزب، کمال قلیچداراوغلو رهبر CHP از نمایندگان حزب خود در مجلس ترکیه خواست تا به جای جنگ و جدال با یکدیگر به تلاش برای پیروزی در انتخابات شهرداری ها در ماه مارس بپردازند.

پس از نشست پنهانی گروهی از اعضای ارشد و نمایندگان CHP با رهبری اکرم امام اوغلو شهردار کلان شهر استانبول، که تصاویر آن لو رفت و باعث بزرگتر شدن دو قطبی در داخل این حزب شد، تا کنون دو نشست مهم برای بررسی این موضوع در حزب برگزار شده است.

قلیپدار اوغلو: هر کسی که به بحث و جدل ادامه دهد، از حزب اخراج می شود

بلافاصله پس از این دو دیدار، قلیچدار اوغلو در ضیافت شام روز 25 جولای با نمایندگان حزب خود و خانواده های آنها دیدار کرد. به نوشته جمهوریت به نقل از منابع داخل حزب، قلیچدار اوغلو در این نشست خواستار آمادگی نمایندگان برای برگزاری انتخابات شهرداری ها و شورای شهر و کنار گذاشتن درگیری ها شد.  رهبر CHP در این سخنرانی با بیانی خشونت آمیز، اعضای ارشد و نمایندگان حزب را تهدید کرده است که در صورت ادامه دادن بحث ها برای تغییر ریاست حزب، و بر هم زدن وحدت داخلی حزب، این حزب راهش را از آن افراد جدا خواهد کرد.

قلیچدار اوغلو: در گفتگو با مردم مسئله اقتصاد را در اولویت قرار دهید

در این دیدار قلیچدار اوغلو با تاکید بر موضوع انتخابات از نمایندگان خود خواسته است تا به جای بحث و جدل درون حزبی و دامن زدن به اختلافات، بررسی ها و تحقیقات خود را درباره خواست مردم در مناطق مختلف نظم ببخشند و مسئله اقتصاد را در اولویت خود قرار دهند.

قلیچدار اوغلو قصد ندارد از کرسی خود بلند شود

نمایندگان حاضر در نشست به جمهوریت گفته اند که گویا کنگره CHP برای انتخاب ریاست حزب تا پیش از انتخابات ماه مارس برگزار خواهد شد اما به نظر می رسد که قلیچدار اوغلو باز هم می خواهد نامزد ریاست شود و قرار نیست نامزد دیگری در رقابت با او باشد.

امام اوغلو همچنان خواستار تغییر ریاست CHP است

گفتنی است، پس از برگزاری نشست قلیچدار اوغلو با نمایندگان CHP و تهدید آنها برای به پایان رساندن درخواست تغییر ریاست حزب، اکرم امام اوغلو شهردار استانبول و یکی از امید های آینده این حزب برای ریاست آن، در سخنانی اعلام کرد که ریاست CHP باید تغییر کند.

کد خبر 2758803

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha