«بلوط» 20 ساله شد / دکتر جلیل آهنگرنژاد

سرویس کرمانشاه _ «بلوط» یکی از مهم ترین و معبرترین پایگاه های فرهنگی و ادبی در حوزه ادبیات کردی است که از شهریورماه 1382 خورشیدی در گستره غرب کشور آغاز به کار کرده و طی این سال ها کانونی پویا و فعال برای نشر آثار اهالی شناخته شده فرهنگ، هنر و ادبیات کردی بوده است. دکتر جلیل آهنگر نژاد مدیر این پایگاه رسانه ای معروف و جریان ساز و از روزنامه نگاران مطرح و شاعران شناخته شده غرب کشور، به مناسبت بیست سالگی «بلوط» مطلبی منتشر کرده است که در ادامه می خوانید:

خبرگزاری کردپرس _ «نمره» همواره مهمترین عامل ایجاد هیجان های مثبت و منفی برای هر انسان امروزینی است که در این فلات عجیب زندگی می کند. دهه‌های متوالی، خرداد و شهریور دو آوردگاه مهم برای شیفتگان اجباری! و اختیاری دانش بوده و هست. ترس از افتادن در درس و افتادن از چشم همکلاسی و خانواده نگران کننده و یأس آور است. نمره‌ی بیست هم برای خیلی ها به عنوان شیرین‌ترین خاطره در دفاتر و برگه‌های امتحانی‌شان ماندگار شده است. کم نیستند آن‌هایی که برگه‌های امتحانی‌شان با نمره‌ی «20 تمام» با امضای معلمی دوست داشتنی و یا سختگیر را در گوشه‌ی آلبومی، صندوقچه‌ای و… به یادگار حفظ کرده‌اند.

این عدد، بهانه‌ی خوبی برای نوشتن چند جمله در بیست سالگی سایت فرهنگی بلوط است. نیمه‌ی دوم دهه‌ی هفتاد شمسی یا دقیق‌تر بگویم: سال 1378 وارد فضای مجازی شدم. آن زمان هنوز وبلاگ‌نویسی به شکلی عمومی در ایران رواج نیافته بود. اما کم کم می‌شد آثار چنین پدیده‌ای را دید. وبلاگ‌های فارسی یکی دو سال دیرتر شروع کردند و تب وبلاگ‌نویسی داشت بالا می‌گرفت. چند وبلاگ ادبی دستمایه‌ی تمرینی شد که پس از آن سایت فرهنگی «بلوط» به فضای فرهنگ کردی بویژه کرمانشاه و ایلام معرفی شود.

حالا بیست سال! از آن روزهای پر تب و تاب اولیه گذشته است و سایت بلوط با گام‌هایی محکم، آگاهانه و صد البته آهسته و پیوسته  این همه سال را با فراز و فرودهایی پشت سر گذاشته  و یک رفرنس معتبر برای پژوهندگان حوزه‌ی فرهنگ کردی جنوبی است. در این سایت، تمام تلاشمان بر این بوده که بخشی از خلاء رسانه‌ی مجازی در حوزه‌ی ادبیات و فرهنگ کردی کرمانشاه و تا حدودی ایلام را با همراهی همکارانی گرانمایه پر نماییم. هنوز در آرشیو سایت، آثار بسیاری از صاحب‌قلمان خوشنام دیارمان به یادگار مانده است. این را هم بدون تعارف از زبان ناظران راستین فرهنگی می‌گویم که: «این سایت در جریانسازی‌های فرهنگی و ادبی کردی نقشی مهم و انکارناپذیر داشته و دارد.»

وقتی به ایمیل‌های دوستان در سالهای دور و نزدیک نگاه می‌کنم، خاطره‌های بسیاری برایم زنده می‌شوند. ما با همان دوستان و تعدادی دیگر این راه دشوار را طی کرده‌ایم  به بیست، همان عدد رؤیایی رسیده‌ایم. امیدواریم که در نگاه شما خوبان همیشه همراه هم چنین نمره‌ای گرفته باشیم. خوشحالیم که قله‌های بسیاری را پشت سر گذاشته‌ایم و همچنان با شوری افزون به پیش خواهیم رفت…

* خبرگزاری کردپرس بیست سالگی پایگاه فرهنگی، هنری و ادبی بلوط را به دکتر آهنگرنژاد، محموعه صدای آزادی و اهالی فرهنگ، هنر و ادب صمیمانه شادباش می گوید.

کد خبر 2760783

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha