«ریه‌‌گه‌ی کاوه»‌ تازه‌ترین اثر جلیل آهنگرنژاد به‌زودی منتشر  می‌شود

سرویس کرمانشاه - تازه‌ترین اثر دکتر جلیل آهنگرنژاد شاعر و روزنامه‌نگار برجسته کرمانشاهی با عنوان «ریه‌‌گه‌ی کاوه‌» به زودی به اهتمام نشر دیباچه آماده چاپ و نشر می‌شود.

آهنگرنژاد در گفتگو با خبرنگار کردپرس پیرامون این اثر در دست انتشار عنوان کرد: در این کتاب 240 صفحه‌ای علاوه بر تحلیل‌های کلی، به‌ بازنمایی یا نقد و تحلیل آثار بیست شاعر کُرد در جغرافیای کرمانشاه پرداخته‌ شده‌ و برای بازخوانی آثار چند شاعر دیگر نیز در آینده‌ی نزدیک برنامه‌هایی دارم. امیدوارم که این اثر مورد قبول اهل فرهنگ قرار گیرد.

وی ادامه داد: طرح نهایی جلد کتاب به همت گرافیست خوب هم ‌استانی «مزدک شکری کیانی» آماده‌ی چاپ شده است.

این شاعر مطرح کُرد در ادامه عنوان کرد: آنهایی که با فرهنگ و هنر کُردی دمسازند، می دانند که شعر کُردی در دو دهه‌ی اخیر در کرمانشاه به عنوان یک جریان پویای فرهنگی، توانسته است نام‌ها و نشان‌هایی معتبر را به دفتر ادبیات کُردی معاصر بیافزاید.

آهنگرنژاد بیان کرد: بازنمایی چنین جریان پویایی به همراه نقد و تحلیل آثار تولید شده یکی از نیازهایی است که اهل قلم باید به آن بپردازند. ضروری است که رهیافت‌ها و تأثیرات فرهنگی_اجتماعی چنین جریاناتی نیز بازخوانی شوند.

وی در پایان با تاکید بر این موضوع که این مسیر، بی رهرو نیست، افزود: چراغ‌هایی در این راه روشن شده و کتاب حاضر نیز می‌تواند حرکتی در این مسیر تازه باشد.

گفتنی است تاکنون از جلیل آهنگرنژاد کتاب‌های نرمه واران، ته‌م، رووژ، تصحیح و پژوهش حماسه کُردی، طعم روزهای نیامده، خواب‌های خانقین و ... منتشر شده است.

کد خبر 315997

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha