بنگاه های بزرگ اقتصادی قروه به پروژه های آبرسانی ورود کنند

سرویس کردستان- نماینده مردم قروه و دهگلان در مجلس با بیان اینکه برای حل مشکل آب و فاضلاب نباید منتظر بودجه ماند، خواستار ورود معادن و صنایع بزرگ دو شهرستان در راستای مسئولیت اجتماعی خود در این زمینه شد.

به گزارش خبرنگار کردپرس، در راستای رسیدگی و بررسی مشکلات حوزه آب در شهرستان های قروه و دهگلان نشستی با حضور مدیرعامل آبفا کردستان به دعوت نماینده مردم قروه و دهگلان برگزار شد.

در جریان برگزاری این نشست پرویز اوسطی بحث تأمین آب شرب بهداشتی را خط قرمزی در کشور دانست و اظهار داشت: حسب ضرورت و اولویت زمانی در خصوص حل مشکل آب شرب شهرستان قروه در مناطق روستایی و شهری و مشکلات ساختاری که از سنوات گذشته وجود داشت از مدیرعامل آبفای کردستان برای بررسی مشکلات مرتبط دعوت شد.

او با بیان اینکه به همه مسایل و مشکلات حوزه تأمین آب شرب شهرستان به تفکیک بخش ها پرداخته می شود، افزود: در بحث انتقال آب سهم قروه و دهگلان 32 و 7 دهم میلیون مترمکعب برای شرب و صنعت است که در روزهای آینده کلنگ آغاز عملیات انتقال آب زده خواهد شد.

به گفته اوسطی باتوجه به اینکه ردیف اعتبار در قانون بودجه برای پروژه انتقال آب صورت گرفته پیش بینی می شود در مدت 2 سال این سامانه، شبکه دهگلان و قروه را کامل پوشش دهد و آب به همه مناطق شهری و روستایی انتقال داده شود.

او انتقال آب به دشت های شرقی کردستان را مهم خواند و گفت که با پروژه انتقال تا افق 25 سال آینده منابع آب شرب پایدار دو شهرستان تأمین خواهد شد.

اوسطی در ادامه دیگر موضوع مهم را مرتبط به ارتقای تصفیه خانه شهرستان قروه دانست و از ایجاد نمایندگی اداره آبفا در بخش دلبران هم خبر داد.

او همچنین به معضل فاضلاب در شهرهای تابعه اشاره کرد و یادآور شد: یکی از مشکلات اساسی این است که شهرهای کوچک ردیف اعتباری در حوزه فاضلاب ندارند لذا تا قبل از اینکه ردیف اعتباری ایجاد شود مسئله فاضلاب را در شهرها و روستاها پیگیری خواهیم کرد.

مطابق اظهارات اوسطی مشکل فاضلاب قلعه و شهرک امام خمینی پس از تخصیص اعتبارات از نظر زیرساختی رفع خواهد شد.

نماینده مردم قروه در مجلس سپس از پیگیری ها برای رفع مشکل شبکه آبرسانی دزج گفت و بیان کرد: اشکالات اساسی در این شبکه وجود داشت و همیشه مورد اعتراض بود و بنا شد تا دو ماه آینده بازنگری و آسیب شناسی شود و مدل جدیدی برای رفع مشکل دزج ارائه گردد.

یکی از موضوعات حایز اهمیت که پرویز اوسطی مطرح کرد در خصوص روستاهایی بود که تحت پوشش شبکه آبفا نیستند و در همین راستا به گفته این نماینده مجلس دولت مکلف است از لحاظ کمی و کیفی آب سالم در اختیار مردم قرار دهد و تصمیم گرفته شد تا همه روستاها تحت پوشش قرار گیرند و اگر نیازی به اعتبار و اصلاح شبکه بود، انجام شود.

او به مهاجرت معکوس در روستاها هم اشاره داشت و عنوان کرد که بسیاری از روستاها در گذشته خالی از سکنه شده بودند و در حال حاضر که مهاجرت معکوس در حال شکل گیری است باید شبکه آبرسانی در این روستاها اجرایی شود.

اوسطی با بیان اینکه درست است محدودیت اعتباری در کل کشور وجود دارد اما آب چیزی نیست که منتظر اعتبار برای آن باشیم چون نیاز اساسی و حیاتی مردم است، افزود: مقرر شد پروژه های اولویت دار در دو شهرستان قروه و دهگلان مدنظر قرار گیرد تا از مسئولیت های اجتماعی که بنگاه های فعال اقتصادی در منطقه مثل معادن و صنایع دارند برای این کار به ویژه در پروژه های حوزه آبرسانی و فاضلاب استفاده کنیم.

او همچنین از پیگیری رفع مشکلات روستاهای پیرامون معدن طلای ساریگونی خبر داد و گفت: در مورد 6 روستای پیرامون معدن طلا چون در حوزه مسئولیت اجتماعی معدن طلا مکلف است کار کند لذا هر پروژه ای که مدنظر اداره آبفاست مشخص شود و کار به مرحله اجرا برسد.

براساس سخنان این نماینده مجلس باید پدافند غیرعامل بسیارمورد توجه باشد چرا که با پدافند غیرعامل می توان در مواقع بحران همانند حال حاضر که با قطعی برق مواجه هستیم مشکلات را کاهش داد.

اوسطی بار دیگر بر انجام مسئولیت اجتماعی معادن و صنایع فعال و بزرگ شهرستان تأکید کرد و صراحتاً گفت که اگر این امر محقق نشود مسئله را از طریق شورای تأمین استان پیگیری خواهد کرد./

کد خبر 13099

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha