آیین اولین سالگرد درگذشت پرتو کرمانشاهی با حضور اهالی فرهنگ و هنر برگزار شد

سرویس کرمانشاه _ آیین اولین سالگرد درگذشت استاد پرتو کرمانشاهی و رونمایی از کتاب «پژواک پرواز پرتو» به همت بنیاد علمی و فرهنگی دکتر محمدعلی سلطانی (پدر تاریخ کرمانشاه) و با حضور اهالی فرهنگ و هنر برگزار شد.

به گزارش خبرنگار کردپرس؛ در آیین اولین سالگرد درگذشت استاد پرتو کرمانشاهی که عصر روز چهارشنبه 5 بهمن ماه در سالن آناهیتا هتل پارسیان کرمانشاه برگزار شد، خانواده زنده یاد پرتو کرمانشاهی و بسیاری از چهره های ادبی، فرهنگی، هنری و رسانه ای شناخته شده استان کرمانشاه و همچنین فرماندار کرمانشاه حضور یافته بودند.

سخنان ویژه این مراسم دکتر محمد علی سلطانی پدر تاریخ کرمانشاه بود که طی سخنانی به نقد جدی فضای فرهنگی راکد کرمانشاه در مقایسه با دیگر استان‌ها و آسیب های جدی تداوم این فضا به جایگاه منطقه‌ای کرمانشاه پرداخت و در ادامه از پایگاه اجتماعی، فرهنگی و ادبی استاد پرتو کرمانشاهی و دلایل محبوبیت فراگیر وی در میان مردم سخن گفت.

در ادامه این مراسم استاد یداله عاطفی، دکتر محیی الدین امجدی، یداله نوری (احساس)، دکتر شهریار طاوسی (همراز) و برخی دیگر از چهره‌های ادبی و فرهنگی به اجرای سوگ سروده هایی پیرامون استاد پرتو کرمانشاهی پرداختند.

در بخش دیگری از مراسم جایزه سلطانی ویژه پرتو کرمانشاهی به پایان نامه برگزیده از دکتر خلیل کهریزی از چهره‌های جوان و مطرح علمی و فرهنگی کرمانشاهی اهداء شد.

در ادامه دکتر کهریزی طی سخنانی به تشریح ابعاد شخصیت و جایگاه ادبی و فرهنگی و استاد پرتو کرمانشاهی در جامعه پرداخت.

دیگر از سخنران این مراسم جبار مهرجو یکی از قدیمی ترین چهره های فرهنگی کرمانشاه در حوزه کتابفروشی بود.

در ادامه یک فیلم مستند به مناسبت اولین سالروز درگذشت پرتو کرمانشاهی ساخته مهران دارابی به نمایش درآمد و مورد توجه حاضرین قرار گرفت.

در بخش دیگری از این مراسم گروه سفیر سیمرغ با سرپرستی خانم صبا عباسی با لباس‌های زیبای محلی همراه با نوای زیبای تنبور به اجرای پرتو خوانی پرداختند.

نقطه پایانی این مراسم رونمایی از کتاب ( پژواک پرواز پرتو ) تالیف دکتر محمد علی سلطانی و مراسم اهدا کتاب «پژواک پرواز پرتو» و پوستر به حاضران در این همایش و تقدیر از هنرمندان پرتو خوانی، مدیر و مجری برنامه و یاریگران فنی و هنری مراسم بود.

اجرای این برنامه بر عهده یداله نوری از چهره های نام نام آشنای ادبی کرمانشاه بود.

کد خبر 41926

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha