متهم نمودن مدیریت خودگردان به نقض حقوق بشر توسط عفو بین‌الملل

سرویس سوریه - سازمان عفو ​​بین‌الملل، مدیریت خودگردان را به نقض حقوق کسانی که توسط آن زندانی هستند متهم کرد.

به گزارش کردپرس، سازمان عفو ​​بین‌الملل روز چهارشنبه، مدیریت خودگردان شمال و شرق سوریه(AANES) را به نقض حقوق کسانی که توسط آن زندانی هستند متهم کرد.

به نوشته بخش کرمانجی صدای آمریکا، عفو بین الملل روز چهارشنبه  ۱۷ آوریل در گزارشی جامع اعلام کرد که حدود ۵۶۰۰۰ مرد، زن و کودک در چندین اردوگاه تحت اختیار AANES زندانی هستند که اکثر آنها پس از شکست داعش زندانی شده‌اند. این افراد در ۲۷ اردوگاه و زندان در مناطق تحت کنترل AANES زندگی می‌کنند.

«اگنس کالامار» دبیر کل عفو بین‌الملل در سخنانی اظهار داشت که AANES جنایت جنگی شکنجه و بدرفتاری را مرتکب شده و ممکن است جنایت جنگی قتل را نیز مرتکب شده باشد.

اگنس کالامار افزود: «کودکان و مردان و زنانی که در این اردوگاه‌ها و زندان‌ها زندانی هستند، مورد رفتار بد و خشونت‌آمیز قرار می‌گیرند. دولت آمریکا نیز در استقرار و حفظ این سیستم که ده‌ها تن در آن جان باخته‌اند، نقش عمده‌ای داشته است و آمریکا باید در تغییر این سیستم نقش داشته باشد.»

کالامار همچنین تاکید کرد که دستگیری افرادی که مظنون به ارتباط با داعش هستند. حقوق شهروندان را نقض می‌کند.

عفو بین‌الملل در گزارش خود از AANES، اعضای ائتلاف ضد داعش و سازمان ملل خواست تا فوراً راه‌حلی برای متوقف کردن این جنایات بیابند و به چرخه تخلفات و خشونت در این اردوگاه‌ها پایان دهند.

بر اساس گزارش عفو بین الملل، AANES در پاسخ به این ادعاها گفته است که آنها با شرایط سخت بسیاری از جمله درگیری های مسلحانه مداوم روبرو هستند. مقامات AANES همچنین از جامعه بین‌المللی و شرکای بین‌المللی انتقاد کرده‌اند، زیرا آنها نمی‌توانند به تعهدات قانونی و اخلاقی خود در قبال وضعیت ساکنان اردوگاه‌ها عمل کنند.

AANES پیشتر اعلام کرده بود که کشورهایی که شهروندان آنها در اردوگاه‌ها و زندان‌ها در شمال و شرق سوریه به سر می‌برند، این مدیریت را برای مدیریت کردن نتایج جنگ علیه داعش تنها گذاشته‌اند.

از زمان شکست نظامی داعش در سال ۲۰۱۸، AANES و نیروهای سوریه دموکراتیک (SDF) به طور منظم از جامعه جهانی می‌خواهند تا خارجی‌هایی را که توسط آنها بازداشت شده اند را به کشورهایشان بازگردانند، اما تاکنون تنها درصد کمی از این افراد هستند که به کشورهای خود بازگردانده شده‌اند.

اکثریت افرادی که در اردوگاه‌هایی مانند هول و روژ در شمال و شرق زندگی می‌کنند، اتباع عراق و سوریه هستند، اما تعداد قابل توجهی نیز از شهروندان حدود ۷۴ کشور دیگر نیز در این اردوگاه‌ها وجود دارند.

وزارت خارجه آمریکا در واکنش به عفو بین‌الملل اعلام کرد که تلاش‌هایی از سوی واشنگتن برای حل «مشکلات انسانی و امنیتی» در شمال و شرق سوریه وجود دارد.

این وزارتخانه همچنین از همه طرف‌ها در سوریه از جمله SDF خواست تا به حقوق بشر احترام بگذارند.

این وزارتخانه اعلام کرد که به فعالیت همراه افراد و تیم‌های SDF ادامه می‌دهد و  راه‌حل این مسئله را این دانست که زندانیان و بازداشت‌شدگان به کشورهای مبدأ خود بازگردانده شوند تا در یک روند قضایی با رعایت حقوق بشر تحت تعقیب قانونی قرار گیرند.

کد خبر 2769599

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha