تحویل ۹۶ تن از اعضای خانواده‌های داعش به قرقیزستان

سرویس سوریه - هیأتی از جمهوری قرقیزستان در سفر خود به کردستان سوریه ضمن پذیرش ۹۶ تن از زنان و کودکان خانواده‌های داعش از تلاش‌های AANES برای شکست کامل داعش تشکر کرد.

به گزارش کردپرس، هیأتی از جمهوری قرقیزستان در سفر خود به مناطق شمال و شرق سوریه ضمن پذیرش ۹۶ تن از زنان و کودکان خانواده‌های داعش با تابعیت قرقیزستان از تلاش‌های مدیریت خودگردان شمال و شرق سوریه(AANES) برای شکست کامل داعش استقبال کرد.

به نوشته آژانس خبری هاوار، هیأتی از جمهوری قرقیزستان به سرپرستی «باکت قدیروف» نماینده وزارت امور خارجه این کشور روز پنجشنبه ۷ دسامبر از مناطق شمال و شرق سوریه بازدید و با مقامات AANES دیدار کرد.

در جریان این سفر، بر اساس سند رسمی بین دو طرف، این نماینده ۶۹ کودک و ۲۷ زن از خانواده‌های اعضای داعش ساکن در اردوگاه‌های منطقه را از مقامات شمال و شرق سوریه تحویل گرفت.

«خالد ابراهیم» عضو هیئت اجرایی AANES در رابطه با این بازدید اظهار داشت که آنها با دولت قرقیزستان و همه کشورهایی که شهروندان و فرزندان آنها در مناطق تحت حاکمیت AANES هستند همکاری خواهد کرد.

ابراهیم تصریح کرد: «تهدیدهای مستمر دولت ترکیه بر منطقه، هدف قرار دادن گسترده غیرنظامیان و کارمندان AANES با هواپیماهای بدون سرنشین و گلوله باران مستمر منطقه و تأسیسات حیاتی مانند ایستگاه‌های گاز، نفت، برق و آب بدون وقفه در مقابل چشمان جامعه جهانی ادامه دارد.

ابراهیم در ادامه تاکید کرد که دولت ترکیه این حملات را انجام می‌دهد تا به داعش فرصت سازماندهی مجدد و حمله به مواضع نیروهای سوریه دموکراتیک (SDF) و پایگاه‌های ائتلاف بین‌المللی را بدهد.

از سوی دیگر «باکت قدیروف» نیز اظهار داشت که جمهوری قرقیزستان فداکاری‌های AANES و SDF در مبارزه با داعش را به رسمیت می‌شناسد.

قدیروف در پایان از AANES و SDF برای کمک به بازگشت شهروندان داعشی به جمهوری قرقیزستان با وجود شرایط دشوار در منطقه تشکر کرد.

کد خبر 2764250

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha